10 sfaturi pentru a vă ajuta să dormiți mai bine noaptea

0

Reglarea temperaturii camerei poate ajuta la un somn liniștit. Câteva sfaturi pentru a combate problema:

1. Încordează-ți mușchii pentru a adormi dacă te trezești în toiul nopții

10 sfaturi pentru a vă ajuta să dormiți mai bine noaptea

Stai culcat în pat ore întregi încercând să adormi, dar nu o poți face pentru că simți că corpul tău este tensionat? Încercați următoarele :

  1. Activează întregul corp, de la degetele de la picioare până la cap, relaxând treptat toți mușchii.
  2. Strângeți fiecare grup muscular bine timp de cinci secunde. Atunci relaxează-te.

2. Păstrați camera rece pentru a evita coșmarurile

Dacă vă place să vă mențineți camera la temperaturi mai ridicate, acest lucru poate ajunge să fie dăunător. O cameră cu o temperatură mai rece este unul dintre cei mai importanți factori în asigurarea unui somn bun, spun cercetătorii.

Temperatura ideală pentru o cameră este de aproximativ 18,3 ° C. Dar medicii îl sfătuiesc să rămână între 15,5 ° C și 19,4 ° C, în funcție de ceea ce vi se pare cel mai confortabil. Acest lucru se datorează faptului că corpul nostru este programat să-și reducă temperatura noaptea. Dacă țineți aparatul de aer condiționat sau ventilatorul pornit, veți trimite un mesaj corpului spunând că este timpul să vă culcați.

3. Puneți un picior pe podea dacă vă simțiți amețiți

Sunt cei care se amețesc din când în când când și încearcă să adoarmă. Dar aruncarea și răsucirea în pat tinde să înrăutățească lucrurile. Cel mai bine este să puneți pur și simplu un picior  pe podea în timp ce stați întins pe spate. Acest lucru poate ajuta creierul să recalculeze poziția corpului , punând capăt senzației de amețeală.

4. Nu dormiți după ora 15:00

Dacă suferiți de insomnie sau alte probleme legate de somn urmați următoarele reguli dacă doriți să vă odihniți în timpul zilei:

  1. Un pui de somn scurt. Acesta ar trebui să dureze aproximativ 10 până la 20 de minute. Cu cât somnul este mai lung, cu atât este mai probabil să te simți mai puțin înclinat să te trezești.
  2. Nu dormiți după ora 15:00.
  3. Dormiți într-un loc liniștit, răcoros și întunecat.

5. Respiră cu burta pentru a adormi mai repede

Când încercați să adormiți, vă puteți simți anxios, tensionat sau îngrijorat. Astfel de imagini fac respirația mai rapidă, compromitându-vă și mai mult șansele de a avea un somn satisfăcător. Încercați tehnica de  respirație 4-7-8. Extindeți burta în loc de pectoral; această tehnică este cunoscută sub numele de respirație cu diafragmă.

  1. Goliți aerul din plămâni.
  2. Inspirați calm prin nas timp de patru secunde. Burta ar trebui să se ridice în acel moment.
  3. Ține-ți respirația timp de șapte secunde.
  4. Expirați prin gură timp de opt secunde.
  5. Repetați ciclul de patru ori.

6. Creați un canal cu perne dacă aveți probleme cu umerii

Dacă simțiți dureri în umăr și este incomod să dormiți pe spate sau cu fața în jos, încercați să puneți acest sfat în practică. Nu este nevoie să cumpărați niciun dispozitiv special: folosiți doar perne de calitate pentru a crea un canal pentru braț, așa cum se arată în imaginea de mai sus. Nu așezați perne prea sus sub corp și mențineți coloana vertebrală aliniată.

7. Exersează scrisul înainte de culcare

Da, poate suna ciudat, dar studiile au subliniat că scrierea despre lucruri pozitive înainte de culcare reduce stresul și îmbunătățește calitatea somnului.

Luați 15 minute în fiecare seară pentru a scrie despre ziua dvs. – nu vă concentrați doar asupra lucrurilor bune, ci și asupra modului în care vă simțiți în acel moment.

8. Încercați să repetați cuvintele „nu gândesc” mereu timp de zece secunde

Potrivit experților, aceste cuvinte funcționează ca o vraja magică. Veți avea nevoie de  120 de secunde pentru a finaliza tehnica . Spune-ți „nu gândi” mereu. Ultimele zece secunde ar trebui să fie cele mai confortabile, deoarece atunci este posibil să adormiți.

9. Spune-ți să rămâi treaz, într-o acțiune paradoxală

Există încă o metodă pe care o puteți încerca, dar folosește un paradox ca bază. A vă spune să rămâneți treaz poate funcționa ca o tehnică bună pentru a adormi mai repede. Metoda tinde să fie și mai eficientă pentru insomnie decât tehnicile tradiționale de respirație.

10. Apăsați punctele de relaxare chiar sub palmă

Punctele specifice de acupunctură pot promova un somn de o calitate mai bună. De asemenea, puteți combina aromoterapia pentru a îmbunătăți rezultatele.

  1. Găsiți acel spațiu mic și gol care există chiar sub palma voastră. Acesta este primul punct. Al doilea este la trei degete sub linia încheieturii mâinii, chiar între tendoane.
  2. Aplicați ușor presiune circulară sau în sus și în jos timp de două sau trei minute.
  3. Simțiți mușchii relaxându-vă.
  4. Repetați pe cealaltă încheietură.
loading...