11 lucruri care te scurg de energie

0
80

Insuficiența de somn nu este singurul lucru care te scurge de energie. Există o serie de alți factori care vă pot afecta în mod negativ starea. În acest articol, vom arunca o privire la câteva obiceiuri care vă consumă energia și vă dăunează sănătății. De asemenea, vă vom povesti despre câteva secrete care vă permit să vă recâștigați forța.

11 lucruri care îți fură puterile

Obiceiuri proaste și cum să le faci față

1. Nu faci sport când te simți obosit

Nu mergi la antrenament din cauza oboselii? Faci cea mai mare greșeală, practicarea sportului îți dă energie. Chiar și conform rezultatelor cercetărilor efectuate de oamenii de știință, s-a constatat că persoanele care duc un stil de viață sedentar după 1,5 luni de antrenament devin mai energici și este suficient pentru ei să facă mișcare timp de 20 de minute pe zi. Exercițiile fizice sunt esențiale pentru creșterea nivelului de rezistență, normalizarea funcției inimii și întărirea sistemului imunitar. Chiar dacă ești foarte obosit și nu vrei să mergi la sală, măcar să faci o plimbare înainte de culcare.

2. Nu bei prea multe lichide

Organismului îi lipsește energia dacă este deshidratat. Dacă beți puține lichide, atunci sângele devine mai gros, inima funcționează într-un mod diferit și circulația oxigenului în organism încetinește.

3. Ai deficit de fier

Dacă corpul nu are suficient fier, atunci te simți slab, iritabil și letargic, deoarece celulele nu primesc suficient oxigen. Pentru a preveni această afecțiune, ar trebui să includeți în dietă alimente bogate în fier. Dacă aveți simptome care indică deficit de fier, ar trebui să vă adresați medicului dumneavoastră, deoarece în acest caz, este foarte probabil să aveți o altă afecțiune.

11 lucruri care îți fură puterile

4. Ești predispus la perfecționism

Oamenii care încearcă să realizeze idealul în orice zonă risipesc multă energie degeaba, deoarece de multe ori este imposibil. Stabiliți-vă obiective realiste, păstrați lucrurile simple și încercați să vă bucurați de munca dvs. Nu exagerați, nu vă odihniți mai mult și nu lucrați niciodată în timpul vacanței pentru a evita epuizarea corpului. Amintiți-vă, o odihnă bună vă va oferi puterea de a cuceri noi culmi.

5. Deseori exagerezi și dramatizezi

Eliminați sentimentele de anxietate și gândurile negative. Poate că ar trebui să faceți meditație, să mergeți mai mult în aer curat și să discutați cu prietenii, în cele mai multe cazuri acest lucru vă ajută să vă liniștiți și să aruncați o privire reală la tot ceea ce se întâmplă în jur.

6. Nu iei micul dejun

Privând corpul de hrană, vă privați de energie. În timpul odihnei nopții, corpul folosește energia acumulată în timpul zilei, iar dimineața trebuie să-ți umple rezervele. Micul dejun vă permite să începeți procesele metabolice, mai ales dacă începeți dimineața cu alimente proteice, grăsimi sănătoase și cereale. Pentru a vă simți bine în orice moment, trebuie să vă monitorizați dieta, să renunțați la mâncarea rapidă și la alte alimente nedorite, deoarece glucidele simple și zahărul provoacă oboseală.

7. Nu știi să spui nu

Aceasta este o problemă pentru mulți oameni. Nu vă irosiți energia, nu încercați să mulțumiți pe toată lumea, gândiți-vă în primul rând la voi înșivă. Trebuie să înveți să refuzi, astfel încât în ​​viitor să nu existe sentimentul de resentimente și furie. Amintiți-vă, dacă șeful dvs. vă cere să lucrați în weekend sau profesorul copilului dvs. vă cere să coaceți prăjituri pentru toți copiii din clasă, nu trebuie să faceți acest lucru.

8. Pe birou aveți mereu mizerie

Psihologic, acest lucru face dificilă concentrarea asupra rezolvării sarcinilor necesare, este dificil pentru creier să proceseze informații atunci când ochii văd lucruri împrăștiate aleatoriu pe masă. Totul trebuie să fie la locul său pentru a funcționa eficient. Organizați-vă biroul și începeți ziua cu bună dispoziție.

9. Înainte de a merge la culcare, stai la un computer, tabletă sau telefon

Lumina de pe ecranul unui monitor sau smartphone afectează creierul și duce la o scădere a hormonului melatonină, care este responsabilă pentru perioadele de somn și veghe. Experții recomandă să nu utilizați telefonul sau orice alt gadget cu cel puțin o oră înainte de culcare.

11 lucruri care îți fură puterile2

10. Folosești excesiv cofeină

Puteți începe dimineața cu o ceașcă de cafea revigorantă, beți chiar și trei căni înainte de prânz, nu veți face rău corpului. Dacă beți mai târziu, atunci somnul va fi deranjat. Faptul este că celulele corpului produc un element special adenozină, care ne ajută să adormim, iar cofeina îi blochează producția. Chiar dacă bei o ceașcă de cafea cu șase ore înainte de culcare, vei avea probleme.

11. Dormi mult timp în weekend

Chiar dacă te culci târziu sâmbătă, încearcă să te trezești devreme duminică, este mai bine să te odihnești puțin mai târziu la prânz, acest lucru va ajuta la recuperare.

loading...