Cele 12 alimente importante care întăresc ficatul

0

– Usturoiul: Usturoiul este foarte bun din multe puncte de vedere. Pentru a numi câteva, conține sulf, care activează enzimele hepatice și accelerează procesul de eliminare a toxinelor. De asemenea, conține alicină și seleniu, substanțe nutritive care îți protejează ficatul și ajută la detoxifiere.

– Grapefruit: Grapefruitul este o sursă excelentă de vitamina C și antioxidanți, ingrediente necesare pentru curățarea ficatului. Acest fruct stimulează, de asemenea, producția de enzime și susține funcția ficatului, deoarece accelerează arderea grăsimilor în loc să le stocheze.

Lintea: Lintea este cea mai bună leguminoasă pentru îmbunătățirea funcției ficatului datorită conținutului ridicat de aminoacizi numit arginină. Această substanță vă ajută să vă curățați corpul de amoniac. Toxicitatea acestora din urmă duce la probleme neurologice, cum ar fi confuzie și oboseală.

Alte alimente care vor întări ficatul și vă vor îndepărta de problemele de sănătate

– Legume crucifere: Legumele crucifere sunt numărul patru pe lista noastră de alimente care vă vor întări ficatul. Această familie de legume include broccoli, varză, varză de Bruxelles și varză roșie, printre altele. Aceste legume sunt alimente puternice pentru detoxifierea ficatului. Acest lucru se datorează faptului că conțin substanțe chimice care ajută la neutralizarea toxinelor. De exemplu, fumătorilor li se recomandă să consume anumite legume pentru a-și ajuta corpul să scape de nitrozaminele conținute în fumul de țigară.

Ceaiul verde: Ceaiul verde este cunoscut pentru conținutul său ridicat de antioxidanți. Are capacitatea de a reduce grăsimea care se acumulează în ficat și astfel ajută la optimizarea funcției sale. Este perfect dacă vrei să slăbești și să previi daunele cauzate de toxine.Roșii: pe lângă faptul că sunt delicioase și hidratante, roșiile conțin un agent detoxifiant puternic pentru ficat numit glutation. De asemenea, oferă licopen, care vă protejează de cancerul de piele, sân, plămâni și ficat.

În plus, alimente care vor întări ficatul și vă vor ține departe de problemele de sănătate

– Legume cu frunze verzi: racheta, spanacul și țelina (pentru a numi câteva) sunt legume absolut esențiale. Acestea „curăță” eficient și neutralizează efectul metalelor grele care vă afectează ficatul. De asemenea, activează producția de bilă și elimină pesticidele și erbicidele conținute în alimente. Alte legume verzi cu frunze „mai puțin convenționale” sunt frunzele de muștar, frunzele de sfeclă roșie și andive belgiene.

Lămâie: acest citric are atât de multe beneficii pentru sănătate, încât ar trebui să îl aveți întotdeauna acasă. Printre proprietățile sale excelente se numără capacitatea sa de a vă curăța ficatul și de a promova detoxifierea acestuia. În plus, lămâia cu apă fierbinte, când se bea pe stomacul gol, stimulează producția de bilă și mișcările intestinale și curăță stomacul și intestinul gros.

– Avocado: Acest fruct delicios susține funcția ficatului protejându-l de supraîncărcarea cu toxine din alimentele pe care le consumați. Un avocado pe săptămână poate vindeca ficatul atunci când este deteriorat. Înlocuiți maioneza cu avocado sau mâncați avocado ca aperitiv!

Celelalte alimente care vor întări ficatul și vă vor îndepărta de problemele de sănătate

– Curcuma: Curcuma are un gust și miros caracteristic. Este una dintre componentele „preferate” ale ficatului, deoarece ajută la detoxifierea și tratamentul celulelor canceroase. Adăugați curcuma la salată, paste sau supă!

Nucile: ar trebui să știi că aceste nuci îți vor întări ficatul. Nucile oferă o doză bună de arginină, glutation și acizi grași omega-3 (care sunt considerați grăsimi „bune”). Nucile îți detoxifică ficatul de amoniac, îți oxigenează sângele și îmbunătățesc funcția hepatică.

– Sfeclă roșie: Sfecla roșie curăță eficient sângele și are capacitatea de a absorbi metalele grele care pătrund în corpul tău prin alimente sau aer. Consumul unei salate cu sfeclă și morcovi (toate crude) dublează beneficiile sfeclei, deoarece ambele legume conțin beta-caroten și flavonoide, printre alte ingrediente terapeutice.

loading...