Nu ignorați aceste 8 semne ale deficitului de vitamina B12!

0
47989

De ce avem nevoie de B12?

Vitamina B12 susține o serie de funcții în organism, în special:

  • producerea hormonului suprarenalian;
  • circulația normală a sângelui;
  • formarea de celule roșii din sânge;
  • funcționarea normală a sistemului nervos;
  • digestie bună;
  • absorbția fierului;
  • metabolismul grăsimilor și carbohidraților;
  • creșterea și formarea nervilor;
  • sănătatea reproducerii feminine.

Grupuri de risc pentru deficit de B12.

Deficitul de vitamina B12 amenință în principal următoarele populații:

  • persoanele cu vârsta peste 60 de ani care au o producție scăzută de suc gastric;
  • pacienți cu boli autoimune (de exemplu, boala celiacă sau enterita granulomatoasă);
  • vegani și vegetarieni care nu consumă produse de origine animală;
  • diabetici care iau metformină, care interferează cu absorbția B12.

Simptome de deficit de B12.

  • Dacă vă simțiți somnoros tot timpul, este posibil să aveți o lipsă de oxigen în sânge.
  • Dacă aveți amorțeli, umflături sau furnicături la nivelul extremităților, aveți grijă! Acestea sunt semne tipice de afectare a nervilor datorate lipsei de B12.
  • Pierderea memoriei este un simptom obișnuit al unei deficiențe de B12, în special la tineri, când nu poate fi cauzată de demență senilă.
  • Slăbiciunea și amețeala sunt un alt simptom al lipsei de oxigen din sânge.
  • Îngălbenirea pielii poate fi un simptom al descompunerii celulelor sanguine, ducând la producerea unui pigment galben. Când B12 este deficitar, corpul nu este capabil să creeze celule puternice cu pereți.
  • O limbă netedă vorbește despre pierderea papilelor (tuberculi pe suprafața limbii). Dacă mâncarea dvs. pare lipsită de gust, s-ar putea datora pierderii papilelor gustative cauzate de nivelurile scăzute de B12.
  • Dacă aveți o dispoziție neobișnuit de anxioasă sau plânsă, aceasta poate fi cauzată de un deficit de B12, care este implicat în producerea „hormonilor fericirii” serotoninei și dopaminei.
  • Deteriorarea nervilor optici poate duce la vedere dublă și vedere încețoșată. Dacă începeți să observați umbre neobișnuite în câmpul vizual, verificați: acesta poate fi, de asemenea, un simptom al deficitului de vitamina B12.

Cauzele deficitului de B12

Există multe cauze diferite ale deficitului de vitamina B12, printre care merită subliniate următoarele:

  • Antiacidele interferează cu absorbția B12. Se pare că este nevoie de suc gastric pentru a asimila această vitamină!
  • Oxidul nitric (gaz de râs) are capacitatea  „distractivă”  de a distruge depozitele de corp B12.
  • Bacteriile  H. pylori  pot ucide celulele stomacului necesare pentru a face o proteină cunoscută sub numele de  factor intrinsec . Fără ea, organismul pur și simplu nu poate metaboliza B12.
  • Operația de bypass gastric pentru pierderea în greutate reconstruiește fizic tractul digestiv, ceea ce poate interfera cu absorbția B12.
  • Consumatorii de cafea care beau cel puțin 4 căni pe zi au cu 15% mai puține vitamine B în corpul lor decât toți ceilalți. Motivul pentru acest lucru este încă neclar.

Sursele alimentare de B12.

Plantele nu au o cerință metabolică pentru vitamina B12 și, prin urmare, nu o produc. Prin urmare, puteți obține B12 numai din produse de origine animală sau alimente fortificate. Iată câteva surse bune:

  • Fructe de mare : sardine, somon, ton, cod, creveți și scoici.
  • Carne : carne de vită, porc, pui, miel, capră și curcan.
  • Produse lactate : lapte de vacă, brânzeturi tari și moi, brânză de vaci și iaurt greutate syrkovoy.
  • Ouă : toate vitaminele și mineralele se găsesc în gălbenușuri.
  • Pentru vegani : drojdie nutrițională, lapte de cocos fortificat și tempeh.
loading...