15 obiceiuri zilnice care îți consumă energia

0

Organizația Mondială a Sănătății avertizează: există o adevărată „epidemie de stres” în lume. Prin urmare, toată lumea trebuie să-și monitorizeze obiceiurile pentru a preveni epuizarea.

Pentru a face acest lucru, primul pas este să învățăm să recunoaștem acele obiceiuri care neipsesc de energie provocând oboseală și apatie. Și sunt mult mai multe decât ai putea crede!

1. Alimentație slabă.

Mâncarea este cea mai importantă sursă de energie (împreună cu apa). Nutrienții sunt necesari pentru toate părțile corpului nostru pentru o funcționare normală – creierul, inima, ficatul, stomacul, mușchii, nervii … În procesul de digestie, se formează glucoza, ceea ce ne dă putere.

Sfat: ar trebui să mănânci cel puțin 2.000 de calorii pe zi. Alegeți alimente sănătoase și hrănitoare, cum ar fi carnea slabă, nucile, semințele, legumele cu frunze verzi, citricele, soia, cerealele integrale și produsele lactate cu conținut scăzut de grăsimi.

2. Multitasking.

Multitasking-ul este extrem de ineficient. În primul rând, este imposibil să faci două lucruri simultan. În al doilea rând, încercarea de a face acest lucru forțează creierul să cheltuiască rezerve uriașe de energie trecând de la sarcină la sarcină.

Sfat: Este simplu: faceți câte un lucru pe rând. Când creierul vostru încearcă să vă distragă atenția, concentrați-vă asupra sarcinii pe care o aveți la îndemână.

3. Plâns.

Tuturor ne place să ne plângem uneori mai ales de viața noastră grea. Cercetările publicate în Journal of Applied Psychology arată că acest lucru duce la atitudini negative care ne epuizează energia.

Sfat: învățați să găsiți rădăcina problemei și să o rezolvați în loc să risipiți energia prin plâns ineficient.

4. Deshidratare.

Potrivit oamenilor de știință din Connecticut, o scădere a volumului de apă din organism cu doar 1,5% afectează capacitatea de a gândi clar. Mai mult decât atât, nu contează deloc ce a condus exact la deshidratare – antrenament sau doar a sta liniștit.

Sfat: Cantitatea optimă de apă este de 8 pahare pe zi (mai mult dacă vă puneți în activitate fizică). Detectarea deshidratării este ușoară: dacă urina voastră este închisă la culoare, nu beți suficientă apă.

5. Deficitul de fier.

Potrivit OMS, deficitul de fier este cea mai frecventă tulburare nutrițională din lume. Deficitul de fier duce la lipsa hemoglobinei, privând mușchii, țesuturile și organele de oxigen. Drept urmare, te simți obosit și letargic.

Sfat: Veganii și vegetarienii suferă cel mai mult de deficit de fier, deoarece cea mai mare parte a acestui element se găsește în pește și carne ușoară. Aportul zilnic recomandat de fier este de 8 mg pentru bărbați și 18 mg pentru femeile cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani și de 8 mg pentru toate persoanele cu vârsta peste 50 de ani. Femeile gravide trebuie să primească cel puțin 27 mg pe zi.

6. Lipsa activității fizice.

Potrivit oamenilor de știință, antrenamentele regulate de intensitate scăzută cresc energia cu 20% și reduc oboseala cu până la 65%! Ce altceva mai este de adăugat?!

Sfat: Mergeți pe jos timp de 45 de minute, mergeți cu bicicleta sau găsiți un hobby care consumă multă energie.

7. Petrecerea timpului în spatele ecranului.

Lumina albastră a ecranelor telefonului perturbă ritmurile circadiene ale corpului, interferând cu somnul normal. Lipsa somnului vă fură în mod natural energia.

Sfat: dacă într-adevăr trebuie să vă folosiți telefonul pe timp de noapte, activați modul de protecție a ochilor.

8. Postură slabă.

Poziția slabă duce la distribuția inegală a greutății corporale. Adică, corpul trebuie să se adapteze constant pentru a compensa acest dezechilibru. În plus, înclinarea îți dă o presiune constantă pe spate și pe coloana vertebrală, ceea ce îți scurge energia.

Sfat: învățați să stați în poziție verticală. În timp ce mergeți, imaginați-vă o linie dreaptă care merge de la coroana capului prin gât, de-a lungul coloanei vertebrale până la picioare. 

9. Perfecționismul.

Perfecționiștii sunt adesea încăpățânați, temători de eșec și au o dorință nesănătoasă de control. Din păcate, eforturile pentru excelență în fiecare mic detaliu sunt nerealiste și epuizante. Cercetările arată că perfecționismul este un partener fidel stresului și epuizării cronice.

Sfat: destul de ciudat, mulți perfecționiști tind să amâne. Învață să faci totul dintr-o dată și să nu privești înapoi. Meditațiile, exercițiile de respirație, atitudinile pozitive vă vor ajuta, de asemenea.

10. Cofeina dupa-amiaza.

O ceașcă de cafea după-amiază vă redă literalmente energia, nu-i așa? Din păcate, oamenii de știință din Michigan au descoperit că consumul de cofeină cu 6 ore înainte de culcare este rău pentru calitate și durată.

Sfat: În loc de o ceașcă sau două de cafea, încercați să dormiți timp de 20-30 de minute. 

11. Dezordinea.

Se spune că a existat o mizerie completă pe masa lui Einstein – deci și noi putem? Nu: profesorul Sabina Kastner de la Princeton spune că dezordinea din câmpul nostru vizual ne distrage atenția, epuizându-ne energia și resursele cognitive.

Sfat: Păstrați ordinea!

12. Boli ale glandei tiroide.

Tulburările tiroidiene se caracterizează prin multe simptome, inclusiv slăbiciune. Hipotiroidismul poate fi, de asemenea, însoțit de piele uscată, sensibilitate crescută la frig, letargie și exces de greutate. Dacă apar aceste simptome, ar trebui să consultați un medic.

Sfat: asigurați-vă că aveți suficient fier în dietă (a se vedea punctul 5). Deficitul de fier este principala cauză a bolilor tiroidiene.

13. Stând închis.

Dacă nu ieși niciodată din casă, aceasta îți va afecta negativ energia. Oamenii sunt făcuți pentru natură, așa că lucrul într-un birou ne afectează bunăstarea.

Sfat: Potrivit cercetărilor publicate în Journal of Environmental Psychology, petrecerea a 20 de minute în aer liber poate spori semnificativ vitalitatea. Richard Ryan, autor al studiului și profesor de psihologie la Universitatea din Rochester, spune:

„Natura este combustibil pentru suflet. Când nu avem forță, ajungem adesea la cafea … dar ar fi mult mai util să ieșim în natură! „

14. Fiabilitate.

Există oameni cărora le este foarte greu să spună nu cuiva. Din păcate, mulți oameni abuzează de această fiabilitate. Un studiu al Universității de Stat din Michigan a constatat că persoanele fără eșecuri prezintă un risc mult mai mare de epuizare și performanță redusă.

Sfat: Cel mai simplu mod de a rezolva această problemă este să vă dezgoliți de gândul că a spune „nu” este nepoliticos. Nu este nimic în neregulă cu a spune politicos: „Îmi pare rău, nu pot”.

15. Băut înainte de culcare.

Multor oameni le place să se relaxeze după muncă cu o bere sau un pahar de vin. Cu toate acestea, chiar și în cantități mici, alcoolul dăunează somnului și vă împiedică să vă odihniți suficient.

Sfat: dacă este posibil, reprogramați acest obicei pentru weekend. Și dacă sunteți la o petrecere corporativă sau, din orice alt motiv și trebuie să beți într-o zi lucrătoare, limitați-vă la una sau două doze.

Ai vreunul dintre aceste obiceiuri?

loading...