5 moduri eficiente de a preveni formarea cheagurilor de sânge

0

Tromboza este formarea de cheaguri de sânge care interferează cu fluxul sanguin. Astfel de formațiuni duc la riscul de a dezvolta boli cardiovasculare și pot provoca un accident vascular cerebral și atac de cord. Profilaxia în timp util, efectuată cu competență, previne formarea cheagurilor de sânge.

Formarea cheagurilor de sânge este un proces normal și natural de care organismul are nevoie pentru a-l proteja împotriva pierderii de sânge. Dacă această funcție este complet eliminată, chiar și cea mai mică tăietură poate fi fatală.

Dar corpul uman este un mecanism atât de bine uns, încât orice deteriorare a peretelui interior al vaselor de sânge este recunoscută ca traumă, iar un număr mare de corpuri de sânge încep să atragă în acest loc. Ei sunt cei care, „lipindu-se împreună”, formează cheaguri de sânge. Puteți preveni formarea cheagurilor de sânge respectând următoarele reguli simple.

1. Luați poziția corectă de șezut.

5 moduri eficiente de a preveni formarea cheagurilor de sânge

Nu vă încrucișați picioarele.. Stați drept, cu genunchii liberi și cât mai departe posibil de marginea scaunului. Picioarele încrucișate și marginile dure ale scaunului pot comprima vasele de sânge și pot crește riscul apariției cheagurilor de sânge. În timp ce stați, picioarele trebuie să fie complet relaxate și confortabile .

2. Exerciții fizice pentru îmbunătățirea fluxului sanguin.

5 moduri eficiente de a preveni formarea cheagurilor de sânge

Această regulă este valabilă în special pentru persoanele care duc un stil de viață sedentar. Exercițiile utile trebuie făcute de mai multe ori pe parcursul zilei. De exemplu, mersul mai mult, evitarea ridicărilor și masarea picioarelor timp de 10 minute, îmbunătățind astfel fluxul sanguin. Va fi la fel de util să efectuați rotații ale piciorului de 10 ori în fiecare direcție.

3. Rămâneți hidratat.

5 moduri eficiente de a preveni formarea cheagurilor de sânge

Un organism care nu are suficient lichid îngroașă sângele . Acesta este ceea ce duce adesea la formarea de cheaguri de sânge. Încercați să beți câțiva litri de apă în fiecare zi ,dar nu exagerați. Echilibrul de apă ajută la menținerea întregului corp în formă bună.

4. În călătoriile lungi, nu neglijați ciorapii compresivi.

5 moduri eficiente de a preveni formarea cheagurilor de sânge

Dacă aveți o călătorie lungă cu mașina sau cu avionul, asigurați-vă că picioarele sunt protejate. Asigurați-vă că purtați ciorapi compresivi sau șosete strânse. Acest lucru vă va proteja venele împotriva expansiunii. O tabletă de aspirină va ajuta la subțirea sângelui și va împiedica coagularea acestuia.

5. Monitorizează semnalele corpului tău.

5 moduri eficiente de a preveni formarea cheagurilor de sânge

Nicio boală nu este asimptomatică. Acordați atenție chiar și la cele mai mici schimbări de stare. Analizați modificările care au loc, simptomele formării trombilor pot fi: umflarea picioarelor, durere severă la nivelul picioarelor în timpul mersului sau așezat timp îndelungat, înroșirea membrelor. Nu-ți pune sănătatea în așteptare și nu ignora simptomele. O vizită la timp la medic este cheia unei vieți lungi și fericite.

loading...