5 exerciții eficiente pentru boala pulmonară obstructivă cronică și simptomele acestuia

0
loading...

5 exerciții eficiente pentru boala pulmonară obstructivă cronică și simptomele acestuia

Doar persoanele care sunt foarte atente la sănătatea lor pot detecta BPOC la timp. La început, este adesea confundată cu răceala comună.

Simptomele includ:

• dificultăți ocazionale de respirație, în special după exerciții fizice;

• tuse ușoară, dar recurentă;

• spută dimineața.

Pe măsură ce boala progresează, simptomele se agravează. Dificultățile de respirație se manifestă chiar și după un efort fizic ușor, de exemplu, după urcarea unei scări pe câteva etaje.

Există respirație șuierătoare, care este vizibilă mai ales în timpul expirației. Greutatea toracelui, racelile frecvente si SARS, tusea prelungita cu expectoratie, umflarea, pierderea fortei sunt deranjante.

BPOC progresiv nu numai că reduce calitatea vieții, dar duce și la probleme ale sistemului cardiovascular.

Nu voi vorbi despre tratamentul bolilor care sunt incluse în definiția BPOC – aceasta este sarcina specialiștilor. De îndată ce vă aflați cu simptomele de mai sus, ar trebui să contactați imediat un terapeut sau un pneumolog.

El va efectua o examinare și va înregistra informații despre simptome, dacă este necesar, va prescrie spirografie și analiza gazelor din sângele arterial.

Dar în timp ce ești diagnosticat și aștepți ca tratamentul prescris să funcționeze, calitatea vieții tale lasă mult de dorit. Exercițiile de respirație vor veni în ajutor – vor atenua simptomele neplăcute și vor îmbunătăți respirația.

Veți putea să vă întoarceți la antrenament și să vă simțiți mai energici în general. Adevărat, merită să ne amintim: un rezultat bun va fi vizibil numai cu o practică regulată.

1. Respirația prin buzele strânse

Exercițiile fizice ajută la eliberarea aerului blocat în plămâni și favorizează relaxarea.

Faceți de 4-5 ori pe zi.

• Inspirați pe nas pentru 2 numărări.

• Îndoiți-vă buzele într-un tub îngust, de parcă urma să atârnați sau să suflați o lumânare.

• Expiră încet și calm pentru 4 numărări.

2. Respirație coordonată

Senzația de lipsă de aer în procesul de efectuare a muncii fizice provoacă anxietate și uneori chiar panică. Ca urmare, experimentați spasm respirator, ceea ce înrăutățește situația.

Încercați următoarele:

• Înainte de a începe exercițiul, inspirați pe nas;

• În momentul celei mai intense părți a exercițiului, expirați încet prin buzele strânse.

3. Respirație profundă

Fă-o împreună cu alte exerciții zilnice de respirație de 4-5 ori pe zi.

• Stai sau stai in picioare cu coatele usor in spate.

loading...

• Respirați adânc pe nas.

• Ține-ți respirația timp de 5 numărări.

• Expirați încet pe nas timp de 10-14 numărări până când simțiți că a ieșit cantitatea maximă de aer.

4. Tuse Huff

În BPOC, excesul de mucus se acumulează în bronhii și plămâni. Acest exercițiu de respirație este conceput doar pentru tusea sa eficientă.

• Stați într-o poziție confortabilă. Respirați foarte adânc prin gură.

• Strângeți mușchii abdominali și expulzați aerul cu trei expirații uniforme, pronunțând sunetele „ha, ha, ha”. Imaginați-vă că suflați într-o oglindă pentru a face ceață.

5. Respirația diafragmatică

Diafragma joacă un rol foarte important în respirație. Persoanele cu BPOC au tendința de a-și încorda mușchii gâtului, umerilor și spatelui mai mult decât diafragma atunci când respiră, prin urmare se simt foarte obosiți.

Respirația diafragmatică sau abdominală ajută la „reantrenarea” acestui mușchi pentru a funcționa mai eficient.

Iată cum să o faci:

• Luați o poziție șezând sau culcat. • Relaxeaza-ti umerii, pune o mana pe piept si cealalta pe burta.

• Inspirați prin nas timp de 2 numărări, direcționând cu forță aerul în abdomen, astfel încât să se umfle. Pieptul în același timp aproape că nu își schimbă poziția.

• Apăsați-vă buzele împreună și expirați încet pe gură, apăsând ușor stomacul cu palma.

Dacă efectuați aceste exerciții în mod regulat și cu respectarea tehnicii, veți simți în curând cât de ușor este să îndurați activitatea fizică, să obosiți mai puțin și să tușiți mai rar.

loading...