5 semne care „vă indică” că aveți retenție de lichide și cum să faceți față!

0
313

5 semne care vă indică că aveți retenție de lichide

Retenția de apă sau edemul apare atunci când corpul dumneavoastră începe să stocheze excesul de lichid în țesuturile sale. Lichidul se scurge în mod regulat în țesuturile corpului din sânge. În condiții normale, o rețea de tuburi în tot corpul numită sistemul limfatic scurge excesul de lichid înapoi în sânge.

Lichidul poate începe să se acumuleze atunci când sistemul dvs. este inundat de factori care includ un aport ridicat de sare, căldură excesivă, obezitate, fluctuații hormonale în ciclul menstrual sau boli mai grave. Mai jos veți vedea câteva dintre simptome, care vă vor ajuta să înțelegeți dacă aveți retenție de lichide.

1. Schimbare bruscă a greutății

Te-ai cântărit și ai realizat brusc că ai luat câteva kilograme într-o singură zi? În timp ce supraalimentarea și lipsa exercițiilor fizice pot duce la creșterea în greutate în timp, a câștiga câteva kilograme peste noapte este un semn al retenției de apă.

Controlează-ți greutatea în diferite momente ale zilei, ținând o diagramă pentru o perioadă de câteva zile. Dacă greutatea dvs. se modifică semnificativ pe parcursul unei zile sau două, aceste fluctuații sunt mai probabil datorate retenției de apă.
Amintiți-vă că modificările hormonale din ciclul menstrual pot afecta în mod semnificativ retenția de apă. De exemplu, dacă talia este umflată cu câteva zile înainte de menstruație, este foarte probabil ca această umflare să dispară în una sau două zile de la începerea ciclului. Verificați din nou spre sfârșitul perioadei.

2. Vedeți dacă sunteți în general umflat


Examinați-vă brațele, picioarele, gleznele și tălpile pentru a vedea părți ale corpului care pot fi umflate. Punctele externe ale sistemului circulator sunt, de asemenea, zonele externe ale sistemului limfatic. Prin urmare, acestea sunt zonele cele mai susceptibile de a suferi semne naturale de retenție a apei. Verificați dacă șosetele vă lasă o urmă în jurul piciorului atunci când le purtați. Uneori, acest lucru este cauzat de aplicarea șosetei și nu de un factor normal, dar dacă șosetele care se potrivesc în mod normal lasă urme, picioarele sau gleznele dvs. pot fi umflate.

3. Examinați-vă picioarele și mâinile


Împingeți petele umflate în jos cu degetul mare și apoi eliberați-le. Dacă adâncimea rămâne câteva secunde, este posibil să aveți umflături, care sunt un tip de retenție a apei.
Dar rețineți că există o formă fără umflături care nu va produce acest efect. De asemenea, este posibil să aveți retenție, chiar dacă pielea nu vă băltește.

4. Examinați-vă nivelul de fitness


Când vă aflați sau stați în aceeași poziție pentru o lungă perioadă de timp, acest lucru poate provoca acumularea de lichid în extremitățile inferioare. Zborurile pe distanțe lungi sau lucrările sedentare pot provoca retenție de lichide în corpul dumneavoastră. Ridicați-vă și mișcați-vă cel puțin o dată la două ore sau faceți exerciții precum îndoirea picioarelor înapoi și apoi întinderea înainte.

5. Consumați prea multe alimente sărate


Prea mult aport de sodiu duce adesea la retenția de lichide. Obezitatea poate stresa, de asemenea, sistemul limfatic și poate produce retenție de apă, în special la extremitățile corpului dumneavoastră. Așadar, uitați-vă cu atenție la etichetele alimentelor pentru a vă asigura că sodiul nu este „ascuns” în alimentele care credeți că sunt sărate.

PS: Umflarea feței poate fi, de asemenea, un factor, precum și dacă simțiți durere la genunchi.

loading...