Alimente de evitat atunci când suferiți de stomac umflat și ce trebuie sa faceți pentru a scăpa de acest disconfort

0
Young beautiful woman having painful stomachache.Chronic gastritis. Abdomen bloating concept.
loading...

Alimente de evitat atunci când suferiți de stomac umflat

Dacă vrei să te simți confortabil după ce ai mâncat și să nu fii nevoit să deschei primul nasture al pantalonilor, ar trebui să eviți fiecare dintre aceste alimente pentru a-ți ține burta în frâu.

Flatulența este cauzată de cantități excesive de gaze intestinale care se acumulează în intestine ca urmare a digestiei, înghițirii aerului în timp ce mănâncă și circulației sângelui. Gazele intestinale umple abdomenul, care este umflat și provoacă o senzație neplăcută de disconfort. 
Pe lângă senzația de balonare și expansiune internă, apar adesea și alte simptome : o problemă cu necesitatea de a elimina excesul de gaze intestinale și o senzație de presiune în abdomenul inferior stâng sau drept. Acest lucru duce apoi la spasme intestinale paroxistice, „debordare” în cavitatea abdominală și chiar dureri în piept. Vrei să scapi eficient de balonare? Renunță la aceste alimente, ne sfătuiește medicul Amy Richter .

Băuturi carbogazoase

Balonarea abdominală apare ca urmare a consumului de băuturi carbogazoase. Dioxidul de carbon conținut în băuturile carbogazoase este absorbit în intestinul subțire și excretat prin plămâni la expirare. La majoritatea pacienților care suferă de flatulență, volumul de aer din tractul digestiv nu este crescut . Problemele lor sunt adesea un simptom al sindromului de colon iritabil. Această afecțiune este cauzată de o tulburare a motilității intestinale, în principal de natură nervoasă.

Fasole și legume crucifere

Lintea, fasolea, conopida, broccoli și năutul sunt sănătoase, dar și bogate în zaharuri oligozaharide. Când aceste zaharuri ajung în colon, ele sunt fermentate de bacterii, ducând la gaze și balonare.

Gustări sărate

Chipsurile, cartofii prăjiți, sosul de soia și alte alimente sărate conțin o cantitate mare de sodiu, care este responsabil pentru echilibrarea nivelului de apă din organism. Dacă mănânci alimente bogate în sodiu, corpul tău va reține mai multă apă decât ar trebui, lăsându-te să te simți umflat și plin.

nachos, chipsuri

Băuturi alcoolice

Alcoolul cu un continut mare de carbohidrati are si efecte diuretice, ceea ce face ca organismul sa se deshidrateze, astfel incat organismul retine cat mai multa apa. De asemenea, alcoolul încetinește digestia, astfel încât alimentele rămân în stomac mai mult timp.

Mese fast-food

Pizza, hamburgeri, nachos, orez prăjit și alte preparate fast-food sunt bogate în sodiu, dar conțin și carbohidrați rafinați și zahăr, cele două cauze principale ale balonării. Aluatul de drojdie poate provoca, de asemenea, balonare.

Lactate

Nu vă panicați. De regulă, numai persoanele care suferă de intoleranță la lactoză devin balonate după ce consumă produse lactate. Dacă acesta este cazul tău, poți fi sigur că nu ești singur, întrucât peste 65% din populație are o intoleranță mai mare sau mai mică la produsele lactate.

loading...

Ce să faci în caz de gaz excesiv?

Cauza flatulenței intestinale excesive poate fi în primul rând dieta, precum și consumul prea rapid și înghițirea de aer. Pentru a minimiza cantitatea de gaz, este deci necesar să respectați punctele de mai jos .

 Medicul dumneavoastră vă poate recomanda utilizarea medicamentelor adsorbante (cărbune activat) sau a agenților tensioactivi (simeticonă) pentru a ajuta la ameliorarea gazelor.

  • mănâncă încet și mestecă cu grijă,
  • bea printr-un pai
  • nu mai mesteca guma
  • excludeți din dietă produsele care produc gaze (menționate mai sus);
  • excludeți din dietă produsele care conțin lactoză timp de 2-3 săptămâni (așa-numita dietă de eliminare),
  • ia probiotice.

Ierburi pentru flatulență

Dacă aveți probleme digestive, puteți folosi ierburi care susțin procesul digestiv și previn acumularea excesivă de gaze în intestine. Dintre ierburile care au un efect pozitiv asupra digestiei, se recomandă următoarele:

  • mușețel – are un efect relaxant asupra mușchilor netezi, ajută la eliminarea mirosului de gaz și are un efect antiinflamator,
  • balsam de lamaie – are efect diastolic, calmant, relaxant si antioxidant. Îmbunătățește digestia și previne balonarea,
  • busuioc – susține sistemul digestiv,
  • fenicul – stimulează activitatea intestinului,
  • menta – sustine procesul digestiv.
  • ghimbir – de preferință sub formă de infuzie de rădăcină proaspătă, susține și activitatea intestinală.
ceai de mușețel
Fotografie: Pixabay

Un bun remediu de casă pentru a ameliora balonarea este să masați ușor abdomenul, cu mișcări circulare în sensul acelor de ceasornic. In alimentatie sunt recomandate si patrunjelul, mararul, ardeiul turcesc, cardamomul, ghimbirul si chimenul.

loading...