Beneficiile fructelor si legumelor după culoare.

0
531

Beneficiile fructelor si legumelor după culoare.

Secretele tenului proaspat , oaselor sanatoase , memoriei redutabile si prevenirii bolilor se afla toate la indemana, chiar in frigiderul tau.Cu cat ai o alimentatie mai bogata in culori , cu atat ai parte de mai multi antioxidanti.

ROSU. FRUCTE: mere si portocale rosii, cirese, afine / merisor, struguri, grep rosu, pere rosii, rodii, zmeura, capsuni, pepene rosu. LEGUME: sfecla, ardei, varza rosie, ridichi, radicchio, ceapa rosie, cartofi rosii, rubarba, rosii. FITOCHIMICALE: antociani si carotenoide – dintre care se remarca licopenul, ale carui proprietati anti-cancerigene sunt sporite prin consumarea impreuna cu alimente bogate in lipide (de ex. avocado si ulei de masline)

.PORTOCALIU. FRUCTE: caise, pepene galben (respectiv cel care are nuanta portocalie…), mango, nectarine, portocale, papaya, piersica, curmale japoneze, mandarine. LEGUME: morcov, dovleac, cartof dulce, ardei gras portocaliu, rosii portocalii. FITOCHIMICALE: din nou, carotenoide, din care se remarca beta-carotenul (provitamina A).

Acesta este transformat in corp in vitamina A, ajutandu-ne ochii, oasele si sistemul imunitar. De asemenea, este un puternic antioxidant – ataca radicalii liberi neutralizandu-i si totodata impiedica formarea celulelor cancerigene.

ALB / ALB-VERZUI. FRUCTE: banane, pere albe, curmale, lichi. LEGUME: conopida, chivas, fenel, usturoi, ghimbir, ceapa, ciuperci, telina, frunze de telina (celery), varza alba. Culoarea alb este a fructelor si legumelor ce sunt foarte buni adjuvanti in lupta contra infectiilor, furnizeaza o paleta larga de proteine, diminueaza colesterolul si sunt surse bogate in vitamina C. FITOCHIMICALE: alicin si alium, care contribuie la un mediu anti-viral, anti-bacterian si anti-parazitar in organismul nostru

. Frunzele de telina (celery) nu au calorii, dar contin minerale precum sodiu (cel bun, nu cel din sare…), care mentine articulatiile sanatoase (aviz alergatorilor!). Iar seleniul din ciuperci este un oligoelement valoros, care ajuta la reglarea nivelului tensiunii arteriale intracraniene, la mentinerea elasticitatii tesuturilor, la reducerea inflamatiilor, stimuland in acelasi timp sistemul imunitar

.ALBSTRU-VIOLET / NEGRU. FRUCTE: dudele negre, ciresele negre (amare), strugurii negri, samburii de struguri negri, stafide, corcoduse negre, prunele inchise la culoare, mure, afine, coacaze, smochine. LEGUME: vinete, andive, sfecla, varza rosie, ceapa rosie, salata Lollo, lintea neagra, fasolea neagra. FITOCHIMICALE (la cele albastru-violet): antocianine, care impiedica formarea tumorilor, conduc la imbunatatirea functiilor cognitive, a memoriei si a abilitatilor motrice, protejeaza tractul urinar si asigura efectul antiimbatranirii.

Fructele si legumele de culoare neagra au un continut ridicat de vitamina C, dar si un colorant polifenolic numit Resveratrol, mentionat de specialisti ca cel mai puternic factor natural anti-oxidant cunoscut, anti-cancer, anti-imbatranire, anti-imflamator (opiniile sunt, totusi, impartite…).

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here