Beneficiile mersului pe jos și adevaruri despre mersul pe jos

0

Beneficiile mersului pe jos și adevaruri despre mersul pe jos.

• adevaruri despre mersul pe jos

• – e sigur, simplu si recomandat chiar si incepatorilor

• – e gratis si tot ce aveti nevoie e o incaltaminte confortabila

• – e o modalitate naturala de a face miscare si e o activitate ideala pentru a arde caloriile

• – poate fi practicat impreuna cu ceilalti membri ai familiei, pentru a va pastra sanatatea si a fi in forma

• – poate fi practicat de aproape toata lumea si nu exista risc de accidentare

• – subtiaza talia si tonifica partea inferioara a organismului

• – reduce riscul de infarct

• – reduce hipertensiunea arteriala

• – arde caloriile si ajuta la slabit

• – reduce nivelul colesterolului

• – previne aparitia diabetului de tip II

• – diminueaza stresul si anxietatea

• – intareste organismul.

Beneficii ale mersului pe jos

1. Mersul pe jos previne aparitia diabetului de tip 2Specialistii au demonstrat ca o persoana care merge pe jos timp de 150 minute pe saptamana, pierde aproximativ 7% din greutatea corpului si poate reduce cu pana la 58% riscul declansarii diabetului zaharat.

2. Mersul intareste inima, in cazul barbatilor. In urma unui studiu s-a constatat ca rata mortalitatii in randul barbatilor pensionari care au mers mai putin de 1.5 km pe zi a fost de doua ori mai ridicata decat a celor care merg pe jos minim 3 km pe zi.

3. Mersul intareste inima, daca sunteti femeie. Cercetatorii afirma ca femeile care au mers pe jos timp de trei ore sau mai mult pe saptamana, au avut un risc mai redus de aparitie a atacului de cord sau a altor evenimente coronariene, cu pana la 35% comparativ cu femeile care nu au mers pe jos.

4. Mersul pe jos este bun pentru sanatatea creierului. Specialistii au descoperit ca la femeile care au mers pe jos minim 1.5 ore pe saptamana functia cognitiva s-a imbunatatit si declinul cognitiv a fost mai mic decat la cele care au mers mai putin de 40 de minute pe saptamana.

5. Mersul pe jos este sanatos pentru oase. Cercetarile au aratat ca femeile aflate la menopauza care au mers pe jos aproximativ 1.5 km in fiecare zi aveau o densitate osoasa mai mare la nivelul intregului corp. Mersul pe jos incetineste nivelul de pierdere osoasa de la nivelul picioarelor.

6. Mersul pe jos ajuta la atenuarea simptomelor de depresie. Cei care merg pe jos 30 de minute intre 5-3 ori pe saptamana, timp de 12 saptamani, vor manifesta cu pana la 47% mai putine simptome de depresie.

7. Mersul pe jos reduce riscul formarii cancerului mamar si de colon. Femeile care au mers pe jos intre 1.15 si 2 ore si jumatate pe saptamana, au avut un risc cu pana la 18% mai scazut de cancer de san, comparativ cu femeile inactive.

Exercitiile fizice pot preveni cancerul de colon. In plus, chiar daca o persoana dezvolta cancer de colon, beneficiile activitatii fizice par sa continue, atat prin cresterea calitatii vietii, cat si prin reducerea mortalitatii.

8. Mersul pe jos imbunatateste nivelul conditiei fizice. Este suficient ca o persoana sa mearga pe jos doar 30 de minute, de trei ori pe saptamana, pentru a-si imbunatati sanatatea cardiovasculara.

9. Chiar si plimbarile scurte sunt eficiente. Un studiu a aratat ca femeile sedentare care fac plimbari scurte pe jos (3-10 minute pe zi) au avut rezultate importante privind imbunatatirea conditiei lor fizice. Cantitatea de grasime din organism s-a redus in cazul plimbarilor de 30 de minute pe zi.

10. Mersul pe jos imbuntateste functia fizica. Cercetarile au demonstrat ca mersul pe jos imbunatateste atat conditia fizica, functia fizica si previne dizabilitatile de ordin fizic la persoanele in varsta.

11. Mersul pe jos sustine viata sexuala. Viata sexuala si activitatea fizica sunt strans legate. Specialistii au confirmat ca femeile cu varste intre 45-55 de ani care au facut exercitii fizice (inclusiv mers pe jos) au constatat o crestere a libidoului, la care s-a adaugat o satisfactie sexuala crescuta.

12. Mersul pe jos ajuta la estomparea durerii cauzate de fibromialgie. Un studiu restrans a constatat ca la femeile cu varsta intre 32-70 de ani, care au mers 60 de minute pe jos, au facut exercitii usoare si stretching de trei ori pe saptamana timp de 18 saptamani, s-a imbuntatit semnificativ mersul pe jos si capacitatea mentala, au fost mai putin obosite si deprimate.

• Mersul alert – Cand doriti sa cresteti viteza, purtati incaltaminte confortabila. Alegeti pantofi cu talpa adecvata, toc ferm si talpi groase, flexibile care au rolul de a absorbi socul, in timpul mersului. Imbracati-va cu haine comode. Purtati culori luminoase sau banda reflextorizanta, daca mergeti in intuneric, pentru ca soferii sa va poata vedea.

• Mersul pe jos este un exercitiu fizic grozav pentru ca este simplu, dar este important sa aveti o postura corecta si sa faceti miscari adecvate.

• Incalzirea – Mergeti pe jos, incet, aproximativ cinci minute pentru a va incalzi muschii. Cresteti ritmul treptat.

• Intinderi – Dupa ce va incalziti musculatura, intindeti muschii inainte de a merge pe jos: muschii gambelor, cvadircepsii.

• Odihniti-va dupa fiecare repriza de mers pe jos – Pentru a reduce stresul asupra inimii si muschilor, incheiati fiecare sesiune de mers pe jos, lent, timp de aproximativ cinci minute.

loading...