Cât de utile sunt ouăle? Câte ouă ni se permite să mâncăm zilnic?

0
480

Oul și laptele sunt singurele alimente naturale complete, adică conțin toate ingredientele necesare unei diete complete și echilibrate. Oul este darul naturii pentru viață.

Albușul de ou conține 45% proteine ​​superioare tuturor celorlalte alimente naturale, deoarece conțin toți aminoacizii esențiali pentru corpul nostru.Consumul unui ou pe zi contribuie cu 11% la consumul zilnic necesar de proteine ​​umane.
Un ou împreună cu gălbenușul său conțin 71 de calorii, 13 vitamine și minerale de bază, proteine ​​de înaltă calitate, colesterol, grăsimi nesaturate și antioxidanți.

Ouăle sunt bogate în calciu, fosfor, fier, sodiu, potasiu, vitamina A, niacină, biotină, adică proteine ​​de înaltă calitate, vitamine, minerale. În plus, au un conținut scăzut de grăsimi, colesterol excelent și oferă putere și energie disproporționat de ridicate în raport cu volumul lor mic.

Adevărul despre colesterol

Gălbenușul unui ou conține aproximativ 213 mg de colesterol. Albușul de ou, pe de altă parte, nu conține grăsimi sau colesterol și este o sursă foarte bună de proteine. Puteți înlocui gălbenușul de ou cu două albușuri în multe rețete care conțin ouă

. Limitarea consumului de ouă are un efect redus asupra nivelului de colesterol al organismului. Colesterolul conținut în ouă este atât de scăzut încât este puțin probabil să aibă un efect semnificativ asupra nivelurilor de sânge.

Prevenirea orbirii legate de vârstă

Antioxidanții puternici detectați în ou pot avea un efect preventiv împotriva reducerii vederii datorită îmbătrânirii. 

Cercetările au arătat că prin includerea acestor carotenoizi în dieta noastră este posibilă prevenirea pierderii vederii din cauza îmbătrânirii.

Colina ajută memoria

Oulele sunt una dintre cele mai importante surse de colină.

Ouăle îmbunătățesc funcțiile creierului. Studii mai recente la femeile gravide au arătat că colina joacă un rol important în dezvoltarea funcției creierului fetal și a memoriei.

Proteine

Ouăle sunt o sursă excelentă de proteine ​​cu o valoare biologică excelentă. Un ou mediu acoperă 12% din nevoile zilnice de proteine ​​ale unui bărbat și 14% din nevoile zilnice de proteine ​​ale unei femei.

Antioxidanți

La fel ca fructele și legumele, ouăle conțin antioxidanți puternici, cum ar fi seleniul. Antioxidanții sunt importanți în protejarea împotriva bolilor de inimă și a cancerului.

Ajută la scăderea în greutate.

Acestea sunt nu numai o sursă bună de nutrienți, ci și ajută la scăderea în greutate, conțin leucină, un aminoacid esențial care ajută la reducerea greutății.

Conform cercetărilor de la Universitatea din Illinois, leucina, pe lângă faptul că este un aminoacid esențial care este implicat în sinteza proteinelor musculare și ajută la stabilizarea nivelului de glucoză din sânge, joacă un rol important în reglarea metabolismului.

Femeile din studiu au pierdut în greutate, grăsime corporală și mai puțin țesut muscular. De asemenea, aveau mai multă energie și un sentiment redus de foame.

Câte ouă putem mânca în cele din urmă?

Un studiu a constatat că consumul a 2 ouă pe zi timp de 12 săptămâni, în combinație cu o dietă sănătoasă, nu numai că nu a crescut, ci a redus colesterolul rău și, de asemenea, a redus greutatea participanților.

Într-un grup similar care a făcut aceeași dietă, dar fără ouă, s-au observat aceleași rezultate. Adică, consumul ridicat de ouă nu a afectat deloc beneficiile unei alimentații sănătoase și nici nu a crescut colesterolul.

Consumul de alimente bogate în proteine, cum ar fi ouăle și limitarea consumului de carbohidrați simpli, ajută la arderea grăsimilor, la controlul foametei și al poftelor de alte alimente. Numai asta este suficient pentru a ajuta la pierderea în greutate.

Este recomandat să aveți grijă să nu consumați prea multe ouă prăjite, deoarece acest lucru înseamnă că vom consuma și grăsimea din uleiul cu care au fost gătite. „Cheia” este să nu folosești prea mult ulei sau unt pentru gătit și să eviți ouăle prăjite, preferând ouăle fierte.

Mănâncă ouă, mai ales la micul dejun, fiert sau poșat, combină-le cu pâine prăjită integrală și un pahar de suc natural de portocale. Este bogat în vitamina C și vă va ajuta corpul să absoarbă mai mult din fierul din ou.

Preferă ouăle organice, sunt lipsite de hormoni și substanțe chimice și sunt bogate în acizi grași omega-3 care au numeroase beneficii în pierderea în greutate.

Atenție la salmonella

Unul din 20.000 de ouă poate fi infectat cu salmonella, o bacterie care poate provoca disconfort intestinal extrem. Totuși, acest lucru poate fi ușor evitat dacă ouăle sunt depozitate corespunzător în frigider, gătite bine și consumate imediat după gătit.

Bacteriile Salmonella se înmulțesc rapid la temperatura camerei. Prin urmare, asigurați-vă că ouăle pe care le cumpărați sunt înghețate corespunzător în magazin și puneți-le în frigider imediat ce le cumpărați.

loading...