Cauzele carceilor, prevenire și remedii.

0

Cauzele carceilor, prevenire și remedii.

Carceii sunt cel mai frecvent rezultatul unei perturbari a economiei de apa si sare din organism. Apar de exemplu dupa eforturi musculare mari sau cand persoana nu consuma suficiente lichide. Printre factorii care determina formarea carceilor, sunt: tulburarile metabolice din celulele musculare, anumite medicamente cum sunt calmantele care fie deshidrateaza fie au un efect spasmodic, alimentatia monotona si dezechilibrata, saraca in vitamina E, B5, calciu si potasiu.

Trebuie consultat medicul la aparitia prea deasa a simptomelor dureroase, pentru a stabili daca este vorba de lipsa de calciu sau de magneziu.

Prevenirea
– dormiti cu picioarele la cca 20 cm mai sus decat restul corpului;
– dupa sport, practicati exercitii de destindere;
– cand crampa este iminenta, apasati calcaiul cu putere in podea si impingeti genunchiul cat mai mult inainte, pentru a intinde muschii gambei sau, daca sunteti in pozitia culcat, ridicati cat mai mult partea din fata a labei piciorului;

Intinde-ti muschii zilnic – dimineata, cand te trezesti, dar si seara, inainte de culcare, intinde-ti bine muschii facand cateva miscari simple, dar ample.

Remedii
————-Căldura te ajută să scapi de durere. Chiar atunci când simți că ai un cârcel, pune pe zona dureroasă o pernă electrică sau o sticlă cu apă caldă și menține timp de 20 de minute. Mușchiul se relaxează și durerea dispare. Dacă mai simți nevoia poți aplica din nou, dar după 20 de minute de pauză. O soluție este și un duș sau o baie caldă în care poți adăuga săruri de baie cu magneziu. Dacă nu poți pune în practică nici una dintre soluțiile de mai sus, presează cu degetul zona dureroasă timp de 10 secunde. După câteva repetări ale procedeului, durerea se va diminua.

Suplimente de folos

Ar fi bine și să suplimentezi prin dietă aportul de magneziu și potasiu. Surse bune ar fi: pâinea și cerealele integrale, nucile, fasolea, legumele și fructele (în special bananele și portocalele). Nu omite nici produsele lactate, care îți vor furniza calciul de care ai nevoie. Dacă ți se întâmplă să ai crampe musculare atunci când faci exerciții fizice, bea cel puțin două pahare cu apă cu două ore înainte să faci efort, după care nu mai bei nimic. Apoi, bea câte 125 ml până la 250 ml de apă la fiecare 15 minute, în timpul sesiuniiPoți folosi și remedii naturale pe care le prepari acasă. Amestecă o parte de ulei esențial de perișor (Gaultheria procumbulus) cu patru părți de ulei vegetal (de măsline sau de floarea-soarelui). Masează zona dureroasă cu acest preparat care diminuează crampele și stimulează circulația sângelui. Poți să-l folosești de mai multe ori pe zi. Se mai face un amestec din fructe de măceș (50 g), fructe de cătină (50 g), frunze de ciuboțica cucului (25 g) și roiniță (25 g). Două liguri din acest amestec se infuzează timp de 10 minute într-un litru de apă. Ceaiujl se bea tot pe parcursul unei zile. Se poate îndulci cu miere.

Leacuri pentru crampele musculare

”Usturoiul diminuează spasmele vasculare, contribuind la reducerea tulburărilor circulatorii (inclusiv în varice și hemoroizi) și micșorează riscul de tromboză. Se consumă ca atare, minimum doi-trei căței pe zi. Extern, se poate folosi ardeiul iute. Datorită proprietăților revulsive și rubefiante, este recomandat în crampe musculare, entorse și probleme reumatice. Tinctura de ardei se diluează cu apa și se aplică sub formă de comprese. Extractele de ginko biloba sunt de mare ajutor în deficiențele ciruclatorii, în deteriorarea ciruclației periferice, iar administrarea lor are efecte deosebite în crampele dureroase care afectează în mod special mușchiul gambei. Se recomandă sub produse care conțin extract de plantă, în cantitate de 120-240 mg pe zi”, susține doctor farmacist Ovidiu Bojor.