Dacă nu aveți timp pentru sport: tehnici de respirație pentru a arde calorii

0
Dacă nu aveți timp pentru sport: tehnici de respirație pentru a arde calorii

Te-ai întrebat vreodată câte respirații pe zi are o persoană? Aproximativ 20 de mii! Acest proces este natural și inconștient. Respirația corectă ajută la îmbunătățirea semnificativă a bunăstării generale. Pentru a face acest lucru, trebuie să învățați să respirați cu diafragma.

Se pare că o respirație adecvată activează metabolismul și chiar ne ajută să ardem calorii. Dar cum înveți să respiri corect? De-a lungul anilor, metabolismul încetinește și corpul cheltuiește mai puțină energie pentru nevoile cheie. Este posibil să „grăbim” metabolismul și să activăm procesele vitale? Exercițiile speciale de respirație vor veni în ajutor.

Secretul respirației adecvate pentru o viață sănătoasă

Respirația este viață

Nu este un secret faptul că a mânca bine este important pentru a menține greutatea optimă. Dar, în timp, metabolismul funcționează mai lent și, în cele din urmă, chiar și mesele sănătoase după vârsta de 30 de ani vor duce la apariția kilogramelor în plus. 

Dacă nu aveți timp pentru sport: tehnici de respirație pentru a arde calorii

Există metode pentru echilibrarea aportului de nutrienți și a epuizării prin activitate fizică: sport, mers pe jos, dușuri reci, pauze în muncă sedentară la fiecare 30 de minute pentru un exercițiu scurt, dar necesar. 

Astăzi se știe că este util să se includă exerciții speciale de respirație în lista „activatorilor metabolismului”, în special „respirației cu diafragmă”. 

Cu respirația diafragmatică, este conectat un mușchi mare în formă de cupolă, situat sub cutia toracică. Activitatea sa implică consumul de energie, iar oxigenul suplimentar furnizat activează circulația sângelui, ceea ce optimizează funcțiile organelor interne și are un efect pozitiv asupra metabolismului.  
Există o mare varietate de tehnici de respirație diferite. Respirația diafragmatică, care activează metabolismul, nu necesită antrenament special. Puteți practica această respirație în timp ce stați în picioare, așezat, întins.

Tehnica respirației diafragmei

Puneți-vă palmele pe stomac (sub coaste), începeți să inspirați cu „burta” controlând modul în care se umflă zona burții de sub palmele voastre. Inspirați, numărați până la opt și acum începeți să expirați încet din abdomen numărând până la 8. După expirare, numărați până la 4 și repetați acțiunea.

Doar 10 minute de astfel de respirație diafragmatică pe zi vă vor ajuta în mod pozitiv bunăstarea generală, vă vor oferi posibilitatea de a vă simți calm și încrezători și de a vă crește potențialul energetic.  

De regulă, oamenii respiră superficial, „vertical”. Respirația profundă „orizontală” este realizată de cei care sunt concentrați în mod conștient asupra acestui proces în timpul practicilor de yoga sau de respirație.  

Ce înseamnă respirația „corectă” și „greșită”?

Urmăriți copiii mici: toți respiră prin burtă. De-a lungul anilor, pierdem acest obicei și începem să respirăm prin piept. Și aceasta este o greșeală gravă. Capacitatea pulmonară presupune 4-6 litri de aer. Prin respirația pieptului, oamenii inspiră doar 400-500 ml, cu respirație diafragmatică – 2-3 litri.

Respirația toracică nu poate satura în mod corespunzător plămânii cu oxigen, implică o slăbire a mușchilor diafragmei și patologia posturii: când zona abdominală nu participă la respirație, pelvisul și coastele în timp se „strâng”, iar stomacul pare să se prăbușească .

Respirația diafragmatică face posibilă creșterea volumului de aer care este inhalat de plămâni și optimizarea saturației celulelor cu oxigenul necesar. Funcționează la toate nivelurile: normalizează tensiunea arterială, funcția inimii, elimină anxietatea și nervozitatea.

Respirație conștientă

În primul rând, este important să înțelegem că diafragma este conectată la procesul de respirație „orizontală”. Nu respirăm aer în stomac, dar, atrăgându-l către mecanismul de respirație, ne permite să ne umplem plămânii cât mai mult posibil.

Practica respirației conștiente „4-7-8” permite corpului să se relaxeze, optimizează digestia și întărește apărarea imună a corpului. Cum simțiți lucrarea diafragmei? Este necesar să vă așezați confortabil sau să vă întindeți pe podea, să așezați palma stângă pe piept, palma dreaptă pe stomac. Este important să simțiți mișcarea în sus și în jos a abdomenului și rigiditatea pieptului. Este important să efectuați respirația „orizontală” sistematic, încetinind-o la 10 cicluri pe minut (1 ciclu este 1 inhalare și 1 expirație), cu timpul crescând expirația.

Cât de des să folosiți respirația atentă

Antrenează-te să te concentrezi pe respirație de mai multe ori pe zi: dimineața (înainte de a te ridica), seara înainte de culcare. Amintirea respirației „orizontale” este utilă pe tot parcursul zilei. Întrerupeți-vă munca și faceți exercițiul de respirație. Astfel, vă puteți normaliza somnul, puteți deveni mai liniștiți și mai sănătoși.

loading...