Dacă vrei să dormi liniștit, bea apă de banane înainte de culcare: cum să o prepari

0
loading...

Dacă vrei să dormi liniștit, bea apă de banane înainte de culcare: cum să o prepari

Astăzi vom vorbi despre motivul pentru care apa de banane promovează un somn sănătos.

Bananele nu sunt doar un fruct gustos și aromat, ci și o sursă valoroasă de mulți nutrienți benefici. Puțini oameni știu că o metodă atât de simplă precum consumul de apă de banane poate îmbunătăți semnificativ calitatea somnului, mai ales dacă este făcută în mod regulat.

A face această băutură minune este foarte simplu.

Se ia 1 banană coaptă, se curăță, se taie cubulețe mici și se pune intr-un vas. Se toarnă 1 cană de apă clocotită, se acoperă cu un capac și se lasă la infuzat 15-20 de minute, apoi se strecoară. Puteți adăuga miere, scorțișoară, vanilie, ghimbir sau suc de lămâie în apa de banane rezultată după gust.

Bananele din apa pot fi consumate astfel organismul va primi și mai multe beneficii.

Acum îți voi spune de ce ar trebui să bei această băutură înainte de culcare.

Faptul este că apa de banane conține un complex de nutrienți benefici care pot îmbunătăți semnificativ calitatea somnului.

Bananele sunt bogate în magneziu , care ajută la relaxarea mușchilor și la reducerea nivelului de stres. Consumul de magneziu înainte de culcare promovează un somn mai profund și mai odihnitor.

În plus, bananele conțin cantități mari de vitamina B6 – este solubilă în apă și datorită infuziei în apă, băutura este îmbogățită cu aceasta. Vitamina B6 ajută organismul să transforme triptofanul . Acesta este un aminoacid care ajută la îmbunătățirea sintezei melatoninei , un hormon responsabil cu reglarea ciclurilor de somn și de veghe .

Bananele sunt o sursă excelentă de potasiu , care ajută la reglarea hidratării și susține sănătatea inimii.

Bananele conțin și zaharuri naturale (fructoză, glucoză, zaharoză), care ajută la menținerea nivelului stabil de zahăr din sânge, ceea ce asigură buna funcționare a tuturor proceselor vitale ale organismului. Acest lucru este deosebit de important pentru persoanele cu rezistență la insulină.

Bananele sunt bogate în vitamina C , un antioxidant remarcabil care întărește sistemul imunitar. Un sistem imunitar sănătos este important pentru o bună digestie și bunăstare generală.

Bananele conțin și fibre alimentare, care îmbunătățesc funcționarea tractului gastrointestinal. Utilizarea lor ajută la combaterea constipației și arsurilor la stomac.

Masajul in zona umerilor

Iti vine sa crezi ca masajul poate fi unul dintre cele mai benefice leacuri batranesti pentru somn?

Masajul are efecte relaxante profunde si iti poate imbunatati calitatea somnului.

In special muschii umerilor acumuleaza foarte multa tensiune de peste zi.

loading...

Detensionarea lor printr-un masaj usor va pune sangele in miscare, reduce spasmele, calmeaza sistemul nervos si are beneficii pentru tot corpul.

Masajul in zona umerilor te face sa te simti mai usor, alunga stresul, nelinistea si anxietatea, inducand somnul.

Dupa o zi agitata roaga-l pe partenerul tau sa iti faca un masaj in zona umerilor pentru a dormi mai bine.

Iata cateva sfaturi utile pentru un somn odihnitor:

• evita consumul excesiv de cafea, alcool sau fumatul

• evita sa mananci seara alimente care iti ingreuneaza digestia si nu manca cu cel putin doua ore inainte de culcare

• nu bea multa apa sau lichide inainte de culcare pentru ca s-ar putea sa te trezesti pe parcursul noptii pentru a merge la baie

• evita sa te uiti la televizor sau pe ecranul telefonului, tabletei, etc. cu cel putin o ora inainte de a te pune la somn

• asigura-te ca locul in care dormi este bine aerisit, intunecos si are o temperatura potrivita

• pune-te la somn doar atunci cand esti obosit

• fa miscare cel putin 30 de minute pe parcursul zilei, dar nu inainte de somn pentru ca activitatea fizica intensa  iti va creste energia si nu vei reusi sa adormi

• acorda atentie calitatii saltelei, perinii sau lenjeriei pe care dormi. Acestea trebuie sa fie confortabile pentru a putea sa te odihnesti

• fa din dormitor un spatiu relaxant, eventual poti aprinde cateva betisoare parfumate cu lavanda, o lumanare sau apeleaza la aromaterapie inainte de a te culca

• asculta muzica relaxanta, cum ar fi valurile marii, ciripitul pasarelelor sau alte sunete din natura care iti vor da somnolenta si te vor trimite la culcare

• practica exercitii de respiratie lenta, meditatie si chiar rosteste in gand o mantra cu afirmatii pozitive

• inainte de somn poti sa efectuezi cateva posturi lente de yoga, concentrandu-te pe respiratie si pe momentul prezent, te vor ajuta sa te relaxezi si sa dormi mult mai bine

loading...