De ce ne îngrășăm după 40 de ani și cum să o evităm?

0

De ce ne îngrășăm după 40 de ani și cum să o evităm?

Până la vârsta de 40 de ani începe procesul de îmbătrânire și chiar dacă duci un stil de viață destul de activ, în organism încep să apară modificări fiziologice și devine din ce în ce mai dificil să-ți menții silueta.

Odată cu vârsta, sistemul digestiv începe să funcționeze mult mai lent. La majoritatea femeilor, activitatea fizică scade, iar masa musculară scade și ea la această vârstă, iar mușchii sunt cei responsabili pentru rata metabolică.

Unii oameni, chiar dacă nivelul lor de activitate fizică și alimentația nu se schimbă, după vârsta de 40 de ani încă încep să se îngrașă activ.

Cum să tratăm cauzele excesului de greutate?

Modificări hormonale

După vârsta de 35 de ani, corpul unei femei începe să experimenteze o scădere a producției de estrogen. Acest lucru duce ulterior la menopauză și, de fapt, la debutul menopauzei. Lipsa de estrogen afectează direct greutatea noastră, care devine supraponderală.

Cu alte cuvinte, dacă urmați dieta și stilul de viață obișnuit, se vor acumula în continuare kilogramele în plus. Și pe lângă asta, vei fi însoțit de tot felul de probleme de sănătate. Poate fi atât hipertensiune arterială, cât și diabet sau boli ale articulațiilor.

La bărbați, devine clar vizibilă , mai ales după 40 de ani, o scădere a nivelului de testosteron din organism. Aceasta se manifestă ca o pierdere a masei musculare, semne frecvente de depresie, o scădere a dorinței sexuale și, de regulă, o creștere a greutății corporale.

Cum să evitați insuficiența hormonală?

În primul rând, este necesar să se verifice glanda tiroidă , care este responsabilă pentru producția de hormoni în corpul nostru. Potrivit statisticilor, după 40 de ani, aproximativ 20% dintre femei încep să sufere de probleme cu tiroida.

Dacă te simți brusc copleșit, letargic și apatic, a început să câștigi în exces fără un motiv aparent, atunci nu strica să întrebi medicul dacă trebuie să faci un test hormonal. Foarte des, terapia hormonală ajută la evitarea creșterii excesive în greutate.

Pentru bărbați, există modalități naturale de a crește nivelul de testosteron . Este suficient să eviți situațiile stresante, să te angajezi în exerciții de forță fizică și să menții o dietă bogată în proteine, fără adaos de zahăr.

Dacă antrenamentul constant și alimentația sănătoasă devin o parte integrantă a vieții tale, atunci te poți menține în formă excelentă chiar și după 40 de ani. Având în vedere că timpul lucrează deja împotriva ta, poți arăta în continuare mult mai bine la 40 de ani decât la 30.

Somn sănătos

Somnul este o componentă foarte importantă pentru restabilirea forței umane. Lipsa somnului poate duce la o scădere a metabolismului și, astfel, greutatea corporală va începe să crească. Mai mult, vor începe tulburări ale altor sisteme din organism, ceea ce va duce inevitabil la diferite boli.

În timpul somnului este produs un hormon foarte important, melatonina, care afectează greutatea și rata metabolică. Prin urmare, noi înșine putem gestiona cu ușurință situația, doar observând modelul corect de somn.

Ce este necesar pentru un somn sănătos?

Ar trebui să încerci întotdeauna să dormi în întuneric complet. Pentru ca lumina de la felinar să nu cadă de la fereastră. Nici lumina de la un ecran luminos de televizor nu ar trebui să interfereze. Agățați draperiile opace și opriți toate electrocasnicele din dormitor, astfel încât niciunul să nu strălucească cu becurile lor.

Dacă nu există nicio modalitate de a asigura întuneric complet, atunci utilizați plasturi speciale pentru ochi.

Încetinirea metabolismului

Acest lucru a fost determinat prin efectuarea unui studiu în 2010 pe 8 mii de oameni de diferite vârste.

Astfel, se dovedește că organismul în repaus într-o zi arde cu 60 de kilocalorii mai puțin. Și se pare că acest lucru nu este foarte mult, totuși, dacă nu vă schimbați dieta obișnuită și nivelul de activitate fizică, atunci într-un an puteți câștiga aproximativ trei kilograme.

Cum să evitați această încetinire a metabolismului?

Mai întâi trebuie să vă revizuiți complet dieta și să vă reduceți aportul de calorii. Pentru a putea pierde în greutate, ar trebui să reduceți cantitatea de carbohidrați rapizi. Numără în mod constant caloriile pe care le consumi și asigură-te că acestea nu depășesc doza zilnică.

De asemenea, este necesar să ne amintim întotdeauna că chiar și schimbările foarte mici vor duce întotdeauna la rezultate mari pe termen lung. Dacă îți faci dieta mai sănătoasă și îți tai dieta cu cel puțin 100 de kilocalorii, atunci poți crea o bază foarte solidă pentru a menține o formă sănătoasă pentru anii următori.

Daune ale dietelor stricte

În astfel de momente, o persoană pierde țesut muscular și osos, excesul de lichid este îndepărtat din organism și toate procesele metabolice încetinesc.

Când dieta se termină, de regulă, greutatea revine și de multe ori devine chiar mai mult decât era înainte.

Astfel, dacă vrei să ai o siluetă frumoasă după 40 de ani, atunci trebuie să mănânci corect toată viața, eliminând toate alimentele dăunătoare din dietă.

Pierderea masei musculare

La o persoană, după cincizeci de ani, cea mai mare parte a masei musculare începe să scadă rapid , imediat până la 15% în decurs de un an. Iar acest proces începe după hit-urile celui de-al treilea deceniu. Pe baza unui experiment realizat la sfârșitul anului 2013, experții au descoperit că masa musculară la pacienții înainte și după vârsta de 40 de ani are o diferență de 16 până la 40%.

Cantitatea acestei mase , în timpul menținerii căreia organismul începe să piardă o mulțime de calorii, este afectată negativ de absența oricărei activități fizice, precum și de modificările legate de vârstă și de o scădere a nivelului hormonului testosteron. Cand muschii nostri sunt pierduti, metabolismul scade si mai mult si sansa de a ingrasa kilograme in plus creste de cateva ori.

Excesul de greutate și lenea

Există suficiente cunoștințe în cap și pare să existe o dorință, dar ceva te împiedică întotdeauna să le pui în practică și să-ți schimbi viața în bine.

De exemplu, să purtați hainele preferate, să faceți pe cineva să vă placă sau să vă întâlniți cu colegii de clasă pe care nu i-ați mai văzut de ceva vreme. Ei bine, cea mai puternică motivație este să devii o femeie tânără, activă, sănătoasă, zveltă și veselă.

Cum să păstrezi o siluetă în formă bună după 40 de ani

Pentru a fi mereu în formă, trebuie să-ți monitorizezi constant dieta. Bananele, zahărul, berea și pâinea de grâu ar trebui excluse din dieta dumneavoastră. Este mai bine să înlocuiți toate aceste produse cu fructe și legume, cereale fierte in apă,  mazăre, fasole și năut.

Asigurați-vă că mâncați alimente proteice , și anume: brânză de vaci, pește, carne slabă, ouă, iaurt, lapte fermentat, iaurt și chefir.

După 40 de ani, ar trebui să mănânci în mod regulat acele alimente care încetinesc îmbătrânirea organismului: fructe, legume, nuci, uleiuri vegetale, pește gras. Este important să nu mâncați în exces și să vă mențineți norma atunci când mâncați produse.

Dacă doriți să mențineți nivelul de hormoni din organism , atunci mâncați mai multe produse din soia și mâncați stridii. Și cel mai important, bea multă apă. Cel puțin opt pahare pe zi. Pentru a evita umflarea, trebuie să bei apă la intervale de o oră și jumătate, două.

Deficit de estrogen

După vârsta de 40 de ani, funcția ovariană a unei femei începe încet să se estompeze și corpul ei se confruntă cu o deficiență de estrogen. Țesutul adipos este capabil să sintetizeze o substanță similară hormonilor sexuali feminini.

În acest sens, pe fondul manifestărilor menopauzei, cantitatea de țesut adipos începe să crească. Și devine foarte vizibil la vârsta de 50 de ani.

Ce acțiuni să întreprindă?

Este obligatoriu să mergeți la o programare cu un endocrinolog , care vă va recomanda anumite modalități de a preveni modificările hormonale în corpul unei femei.

Încercați să vă analizați dieta zilnică în ceea ce privește costul și aportul de energie. Dacă faci sport în mod regulat, reduce aportul caloric cu o medie de 10% după vârsta de 40 de ani. Iar pentru cei care duc un stil de viață mai relaxat, cifra va fi de 13%.

Asigurați-vă că reduceți cantitatea de grăsime din alimente. Norma lor pe zi nu ar trebui să depășească 25% din întreaga dietă.

Meniul trebuie să conțină fructe cu fitoestrogeni , care funcționează foarte bine pe celulele care sunt sensibile la estrogeni. Acestea pot fi: morcovi, broccoli, cereale integrale (secara, grau), soia, semintele de susan, semintele de in si unele fructe (rodie, struguri, mere).

Dezvoltarea rezistenței la insulină

Când o femeie trece prin menopauză, poate apărea rezistența la insulină. Dacă astfel de modificări încep să apară în organism, țesuturile ignoră din greșeală comenzile de insulină, nivelurile de androgeni cresc și încep să se transforme în celule adipoase.

Astfel de modificări în organism apar foarte des la acele femei care consumă mulți carbohidrați și puține grăsimi. Mai târziu, dacă o femeie nu primește un tratament bun, de regulă, apar obezitatea, cancerul și diabetul.

Cauzele creșterii în greutate după 40 de ani

sarcina târzie

În timpul sarcinii, numărul de foliculi din corpul unei femei scade rapid, activitatea ovarelor devine mai lentă. Iar numărul de ovulații poate crește dramatic, ceea ce slăbește și mai mult ovarele. Hormonul estradiol începe să fie produs foarte lent. Și astfel țesutul adipos se acumulează foarte repede.

Tulburarea apetitului

În fondul hormonal al unei femei, pot apărea modificări care provoacă inevitabil o creștere a apetitului. Aceasta înseamnă că îi va fi mult mai dificil să-și controleze greutatea.

Femeia mănâncă aceeași mâncare ca înainte, dar a mărit porția. Dozele crescute de cofeină vor avea, de asemenea, un efect foarte puternic asupra greutății unei femei.

deficit de magneziu

Dacă există suficient magneziu în organism, atunci metabolismul funcționează mai repede. Cu un metabolism bun, alimentele sunt procesate și excretate din organism mai repede.

Dacă organismul este deficitar în acest element, atunci există o încetinire a metabolismului și, de regulă, o creștere a apetitului. Ceea ce va duce inevitabil la apariția excesului de grăsime.

Ce trebuie făcut cu excesul de greutate?

Îți va fi mult mai ușor să faci un plan de slăbire dacă știi de ce o femeie se îngrașă după 40 de ani.

Mai întâi trebuie să eliminați factorul provocator. Nu este absolut necesar să te limitezi în alimentație și să urmezi o dietă strictă. În caz contrar, organismul, dimpotrivă, va începe să depoziteze excesul de grăsime pentru o zi ploioasă, ceea ce va duce la dispariția acesteia abia la început.

Apropo, de-a lungul timpului, când încetați să țineți dieta, depozitele de grăsime pot reveni și vor fi de două ori mai multe.

Motivație și psihologie

Pentru a avea un corp frumos după 40 de ani, este important să începi să dezvolți rezistența la stres în tine , să faci planuri, să dormi suficient (dormi cel puțin 8 ore). Găsiți activități pentru dvs., mențineți legăturile de familie și prietenie și asigurați-vă că călătoriți.

Toate acestea nu vă vor lăsa starea de spirit să scadă, nu va exista nicio șansă să apară depresia, ceea ce înseamnă că nu vă va fi frică de supraalimentare și, ca urmare, de obezitate.

Există întotdeauna atât de multe lucruri interesante în viață care ne pot umple de bucurie și fericire. Orice emoții pozitive și noi, de regulă, sunt marele dușman al excesului de grăsime din organism.

Dacă îți amintești acest lucru și aplici constant cunoștințele în viața ta , atunci foarte curând totul se va schimba în bine. Și noua ta viață va străluci cu culorile tinereții, frumuseții și sănătății.