Descoperiți primele 10 modalități naturale de a îmbunătăți imunitatea

0

1. Minte sănătoasă, într-un corp sănătos

Deși uneori ați dori să vă înfofoliți sub o pătură caldă acasă, merită să petreceți timpul în aer liber. Un pic de frig, vânt sau ploaie nu ne va face rău, iar corpul, obișnuit cu schimbarea temperaturilor, se întărește perfect, mobilizând resursele interne de forță pentru a combate bolile.

2. Aerisiți și nu supraîncălziți

Nu petreceți timpul într-un apartament supraîncălzit – întoarceți puțin radiatoarele și deschideți ferestrele pentru a ventila aerul în picioare. Temperatura confortabilă în care vă veți simți bine este de aproximativ 20 de grade C. Ar trebui să dormiți la o temperatură nu mai mare de 19 grade C. Rutina de aerisire ar trebui să pătrundă în sânge – indiferent de vreme.

3. Îmbracă-te potrivit vremii

Dacă sari într-o jachetă de iarnă la sfârșitul lunii septembrie, ce vei purta la mijlocul lunii decembrie? Mai important, reglați-vă hainele la temperatura reală – chiar și în toamnă, există zile calde și însorite, când o căciulă va face mai mult rău decât bine. Supraîncălzirea corpului, transpirația în autobuz / mașină și ieșirea la frig sunt metode excelente pentru a scutura sistemul imunitar natural.

4. Mănâncă cu înțelepciune

Dieta de toamnă este de obicei mai bogată în calorii, deoarece nevoile noastre în acest domeniu cresc și în toamnă. Dieta ar trebui să se bazeze pe produse echilibrate, sănătoase și cât mai puțin procesate posibil. Supele picante sunt o propunere excelentă, de încălzire – de exemplu, chili condimentat cu cremă de dovleac de toamnă și ceaiuri calde de plante și fructe, care pot înlocui o parte din apa rece băută pe parcursul zilei. Oferiți organismului vitamine și oligoelemente din legume și fructe. Începeți ziua cu o masă de umplutură, de preferință caldă – de exemplu terciul plin de fructe cu miere este perfect pentru acest rol.

5. Mierea – dulceață pentru sarcini speciale

Mierea naturală este o comoară absolută a sănătății. Este plină de micronutrienți – conține vitamina A, vitamine B, acid folic, potasiu, zinc, biotină, calciu, fier și multe altele. De asemenea, are proprietăți antibacteriene și acționează ca un antibiotic natural. Cu toate acestea, trebuie să vă amintiți să-l consumați sub formă neprelucrată – de multe ori este adăugat la ceaiul fierbinte, dar, din păcate, își pierde multe dintre proprietățile sale valoroase.

6. Igiena vieții

Toamna și iarna, când corpul uman este mai susceptibil la atacul de viruși și bacterii și vremea este favorabilă răcelilor, un stil de viață igienic este mai important ca niciodată. Aveți grijă de un somn sănătos (cel puțin 7-8 ore pe zi), evitați tensiunea și stresul și aveți grijă de o porțiune de relaxare și odihnă (nu numai fizică, ci și mentală) în fiecare zi, mâncați mese sănătoase, regulate și evitați stimulente.

7. Grăsimi bune

Asa numitele grăsimi bune, adică acizii grași de origine vegetală și inestimabilul omega-3, sunt o armă excelentă în lupta pentru rezistența organismului. Asigurați-vă că le aveți în dietă, asigurându-vă că provin din surse bune și sunt procesate cât mai puțin posibil. Desigur, veți găsi omega-3 în pești de mare, dar și în semințe de in (puteți adăuga puțin la iaurt sau terci) și nuci. Uleiurile vegetale bune includ ulei de măsline – în mod necesar de bună calitate, și ulei de rapiță.

8. Antibiotice naturale

Atât profilactic, cât și atunci când simți că ceva este potrivit pentru pielea ta, folosește produse care susțin corpul în luptă și să facă față perfect microorganismelor patogene. În plus față de mierea menționată anterior, ar trebui să includeți usturoi, ceapă și ghimbir. Primele două trebuie adăugate la toate mesele posibile (carne, sosuri, salate, unt, sandvișuri), puteți prepara extracte, siropuri și tincturi din ele, care, dacă sunt consumate într-o cantitate mică, vor face treaba.  Ghimbirul, pe de altă parte, se descurcă bine cu infecțiile. Puteți face ceai sau preparați o limonadă delicioasă cu adaos de ghimbir.

9. Aloe – nu numai pentru piele

Proprietățile antiinflamatoare și calmante ale aloe vera pentru piele sunt bine cunoscute. Cu toate acestea, acesta nu este sfârșitul puterilor sale miraculoase. Aloe este un mare stimulator al sistemului imunitar. Puteți prepara un suc din frunze cu adaos de miere și / sau suc de lămâie, puteți prepara și o tinctură pe bază de spirit din pulpă. O lingură pe zi este suficientă pentru a stimula funcționarea sistemului imunitar.

10. Probiotice

În cele din urmă – deși nu cel mai puțin important – probiotice. Sunt disponibile în farmacii sub diferite forme, dar vă încurajăm să le consumați într-o formă mai naturală. Vor avea grijă de sănătatea intestinelor și a întregului sistem digestiv – pentru că de aici începe imunitatea întregului organism. Așadar, mâncați iaurt natural sau murături.