Dormitul corect: 2 cele mai bune poziții pentru un somn sănătos și întineritor

0
loading...

Dormitul corect: 2 cele mai bune poziții pentru un somn sănătos și întineritor

Somnul slab înseamnă îmbătrânire rapidă, neproductivă și suferință de oboseală cronică. Pentru un somn bun, nu doar pregătirea de seară este foarte importantă (o plimbare, refuzul de a folosi gadget-uri înainte de culcare, un duș cald, meditație), ci și obiceiul de a dormi în poziția corectă

Poza 1.

Pe partea stângă

Mulți consideră că această poziție este cea mai bună. Și nu fără motiv. Are într-adevăr multe avantaje.

În primul rând, dormitul pe partea stângă promovează un drenaj limfatic mai bun. Acest lucru se datorează faptului că cel mai mare vas limfatic, canalul toracic, în care curge toată limfa, este situat chiar în stânga. În poziția din stânga, limfa, și odată cu ea toxinele acumulate în ziua precedentă, sunt transportate liber în sistemul venos, de unde, după amestecarea cu sânge, sunt purificate de organele de detoxifiere și excreție. În dimineața următoare, după ce a dormit în această poziție, este mult mai puțin probabil să se trezească cu umflături.

În al doilea rând, în poziția din partea stângă există mai puțin risc de a dezvolta apnee (probleme de respirație) și sforăit. După cum știți, apneea duce la înfometarea de oxigen, iar înfometarea cronică de oxigen pe timp de noapte este una dintre cauzele îmbătrânirii timpurii.

În al treilea rând, culcarea pe partea stângă este mai fiziologică pentru sistemul digestiv. Stomacul este situat sub esofag, iar conținutul gastric nu-l irită, așa că este mai puțin probabil să se trezească cu arsuri la stomac (ca după ce a dormit pe partea dreaptă sau pe stomac). În plus, poziția pe partea stângă promovează o mai bună funcționare a intestinului.

• Dezavantajele dormitului pe partea stângă includ:

• posibilă creștere a presiunii intraoculare în ochiul stâng;

• strângerea pielii de pe partea stângă a feței, ceea ce duce la formarea ridurilor asimetrice;

• poziția incorectă a coloanei vertebrale, circulația sanguină afectată în mâini, tensiune musculară (în absența unei saltele ortopedice); pentru a elimina aceste dezavantaje, este recomandat să achiziționați o saltea sau să luați câteva perne suplimentare în pat , cu ajutorul cărora puteți face poziția coloanei vertebrale și a membrelor mai fiziologică (se recomandă să îndoiți picioarele la articulațiile șoldului și genunchiului). , puneți o perna intre genunchi și a doua sub antebrațul stâng ; În plus, perna principală nu trebuie să fie sub umăr ).

loading...

Poza 2.

Pe spate

Aceasta este cea mai sănătoasă poziție de dormit. Acesta păstrează aproape toate beneficiile poziției laterale stângi și are beneficii suplimentare.

În primul rând, coloana vertebrală este îndreptată și mușchii corpului sunt relaxați cât mai mult posibil. Dacă nu există saltea ortopedică, este indicat să aveți o pernă sub gât, și un mica perna (plata) sub pliul lombar. Acest lucru va elimina probabilitatea de a te trezi cu o durere de cap și durere în partea inferioară a spatelui.

În al doilea rând, ochii se odihnesc cel mai bine în această poziție – presiunea intraoculară este redusă cât mai mult posibil, circulația sângelui este completă.

În al treilea rând, nu există presiune asupra pielii feței, suprafeței anterioare-laterale a gâtului, decolteului – există mai puțin risc de apariție a ridurilor.

În al patrulea rând, organele interne sunt în poziția lor naturală, nimic nu le împiedică să-și revină după o zi grea.

Principalul dezavantaj al acestei poziții este apneea și sforăitul. 

Multa sanatate tuturor! 

loading...