Exerciții eficiente pentru bolile coloanei cervicale

0
loading...

În rândul persoanelor de vârstă mijlocie și în vârstă, bolile coloanei cervicale sunt destul de răspândite. Cei cu boală mai puțin severă suferă de durere și rigiditate a capului, gâtului, umerilor, antebrațelor sau mâinilor și, în cazuri severe, atrofie musculară, paralizie.

În rândul persoanelor de vârstă mijlocie și în vârstă, bolile coloanei cervicale sunt destul de răspândite. Cei cu boală mai puțin severă suferă de dureri și imobilitate la nivelul capului, gâtului, umerilor, antebrațelor sau mâinilor, iar în cazurile severe pot apărea atrofie musculară, paralizie.

Printre factorii externi care provoacă boli ale coloanei cervicale se remarcă vântul, frigul, umezeala sau agenții patogeni, care determină stagnarea qi-ului (energie vitală) și a sângelui. Factorii interni care contribuie la aceasta includ o slăbire treptată a ficatului și a rinichilor, însoțită de o deteriorare a stării mușchilor și oaselor.

Tratamentul bolilor coloanei cervicale folosind medicina tradițională chineză include, pe lângă utilizarea internă și locală a medicamentelor, presiunea terapeutică, automasajul și exercițiile terapeutice care ajută la extinderea spațiului dintre vertebre, la creșterea mobilității coloanei cervicale, la reducerea presiunii. asupra terminatiilor nervoase si astfel amelioreaza tensiunea musculara si spasmele, imbunatateste circulatia sangelui si metabolismul osos, elasticitatea ligamentelor musculare legate de coloana cervicala. 

Următoarele proceduri de tratament sunt recomandate persoanelor de vârstă mijlocie și vârstnicilor care suferă de boli ale coloanei cervicale. Cei care nu au astfel de boli pot folosi aceste metode în scop preventiv.

PRESĂ TERAPEUTICĂ PENTRU STABILITATE ȘI DURERE ÎN MÂINI

Exerciții eficiente pentru bolile coloanei cervicale

1. Apăsați degetul mare pe punctul he-gu de pe partea afectată timp de 30 de secunde (Figura 9-4).

2. Apăsați cu degetul mare și degetul mijlociu pe punctul yang chi din partea afectată timp de 30 de secunde (Fig. 9-5).

3. Bateți și împingeți cu degetul mare în punctul qu-chi de pe partea afectată timp de 30 de secunde (Fig. 9-6).

4. Atingeți și împingeți cu degetele arătător și mijlociu punctul shao-hai de pe partea afectată timp de 30 de secunde (Fig. 9-7).

5. Apăsați încet cu degetul mare și mijlociu pe punctul qu-pen de pe partea afectată timp de 1 minut (Fig. 9-8).

6. Apăsați cu degetele arătător, mijlociu și inelar pe punctul jian-jing de pe partea afectată timp de 1 minut (Fig. 9-9).

7.  Atingeți și împingeți cu degetele arătător și mijlociu punctul feng chi din partea afectată timp de 1 minut (Fig. 9-10).

loading...

8. Apăsați degetul mijlociu pe punctul Wang-gu de pe partea afectată timp de 1 minut (Fig. 9-11).

AUTOMASAJUL GATULUI

1.  În primul rând, masați ușor mușchii de pe partea dureroasă a gâtului cu degetele arătător, mijlociu, inelar și mic de sus în jos, apoi cu ambele mâini masați mușchii de pe ambele părți ale gâtului pt. 1-2 minute.

2. Împingeți încet degetele arătător, mijlociu și inelar ale părții sănătoase, mușchii din partea bolnavă până la linia mediană a gâtului timp de 2 minute, apoi faceți același lucru pe mușchii părții sănătoase cu aceleași degete ale gâtului de altă parte, dar pentru 1 minut.

3. Încrucișează-ți degetele în spatele gâtului, iar cu bazele palmelor apucă și trage mușchii regiunii cervicale timp de 1 minut.

4. Prindeți și frământați brațul părții afectate de la umăr la mână cu toate degetele mâinii sănătoase din nou și din nou timp de 2 minute.

GIMNASTICĂ TERAPEUTICĂ PENTRU GÂT

Poziția de pornire: stați drept, picioarele situate în mod natural depărtate la lățimea umerilor, mâinile pe centură. Persoanele în vârstă și slăbite fizic pot lua o poziție așezată.

Exercițiul 1. Îndoiți încet gâtul înainte – până când bărbia atinge pieptul – și spatele. Repetați timp de 1-2 minute.

Exercițiul 2. Întoarceți-vă capul încet și în mod repetat mai întâi spre partea sănătoasă, apoi spre partea bolnavă (ca și cum ai fi privit în stânga, apoi în dreapta). Faceți timp de 1-2 minute.

Exercițiul 3. Îndoaie-ți gâtul mai întâi spre partea sănătoasă și apoi spre partea bolnavă. Repetați acest lucru timp de 1-2 minute.

Exercițiul 4. Întoarce-ți încet capul mai întâi spre partea sănătoasă, apoi spre partea bolnavă. Repetați timp de 1-2 minute.

Exercițiul 5. Întoarce-ți încet capul oblic înainte și în jos spre partea sănătoasă și apoi spre partea bolnavă. Repetați exercițiul timp de 1 minut (ca și cum ai fi privit în jur în căutarea a ceva).

Exercițiul 6. Întoarce-ți încet capul oblic înapoi și în jos spre partea sănătoasă și apoi spre partea bolnavă. Repetați exercițiul timp de 1 minut.

Exercițiul 7. Întoarceți încet capul oblic înainte și în sus, spre partea sănătoasă, apoi spre partea bolnavă.

Repetați exercițiul timp de 1-2 minute (ca și cum ai fi privit la munții înalți îndepărtați).

Exercițiul 8. Întoarce-ți încet capul oblic înapoi și în sus, spre partea sănătoasă, apoi spre partea bolnavă. Repetați exercițiul timp de 1-2 minute.

LA CE TREBUIE SĂ FIȚI ATENȚI:

1.  Aplicați efort ușor, făcând exercițiile cu răbdare și măsurat. Evitați să aplicați prea multă forță.

2. Timpul pentru cursuri și numărul de repetări trebuie selectate individual. Ca o notă generală, subliniem că persoanele grav bolnave ar trebui să mențină ședințele scurte, mărind numărul de exerciții și repetări pe măsură ce își revin.

3. Efectuați exerciții cu sârguință și persistență.

4. Mișcarea este contraindicată celor care au fracturi ale oaselor cervicale, deplasări, tuberculoză sau hiperplazie osoasă a vertebrelor cervicale, care comprimă puternic măduva spinării și artera vertebrală, precum și o formă severă de hipertensiune arterială.

La ce ar trebui să acorde atenție cei care suferă de boli ale coloanei vertebrale cervicale:

1. Nu scrie sau citi prea mult timp.

2. Perna de dormit nu trebuie să fie nici prea înaltă, nici prea joasă.

3. Ține-ți gâtul cald, evită vântul, frigul și umezeala.

4. Nu întoarce capul prea mult.

5. Nu pune greutate pe umeri.

loading...