Hrean cu cartofi pentru articulatii bolnave

0
loading...
Hrean cu cartofi pentru articulatii bolnave


Aceasta reteta mi-a fost oferita de un vecin. În urmă cu câțiva ani, am început să șchiopătez, iar durerile nu ma lăsau.

Într-o zi, un vecin de-al meu mai în vârstă m-a văzutca merg greu, mi-a spus:: „Văd că ai probleme cu picioarele. La fel a fost și cu mine. Și acum merg fără baston și fără durere.” 

Iar bărbatul mi-a spus rețeta, datorită căreia șmi-am recăpătat capacitatea de a merge normal. 

Rețeta este următoarea: trebuie să luați părți egale de cartofi proaspeți și rădăcini de hrean, să le radeți pe toate. Mai mult, răzătoarea mare este potrivită pentru cartofi, iar o răzătoarea fină pentru hrean.

 Apoi ar trebui să amestecați totul bine și să îl utilizați pentru comprese pe articulațiile dureroase. Pentru a evita arsurile, pielea trebuie mai întâi lubrifiată cu ulei vegetal. În primul rând, compresa trebuie păstrată timp de aproximativ 5 minute. Treptat, pe măsură ce pielea se obișnuiește, timpul procedurii ar trebui să crească. După o lună de astfel de proceduri, articulațiile isi recăpăta mobilitatea de odinioară. 

ÎNAINTE DE A UTILIZA ORICE MEDICAMENT SAU METODĂ DE TRATAMENT, CONSULTAȚI ÎNTOTDEAUNA CU MEDICUL

Alte remedii:

  • băile cu apă caldă în care s-a dizolvat sare amară sau sare Epson sunt un remediu excelent pentru durerile de articulații
  • masajul zonei dureroase cu uleiuri esențiale de eucalipt, mentă, cuișoare, salvie
  • fizioterapia, kinetoterapia, acupunctura si tratamentele balneare, băile termale și băile de nămol
  • compresele calde cu sare, ceaiul concentrat de ghimbir sau de schinduf sunt o altă alternativă de tratament pentru dureri articulare care dă rezultate rapide
  • compresele reci cu gheață, cu ghimbir ras, ceapă feliată, usturoi zdrobit sau frunze de varză crude s-au dovedit a fi remedii eficiente în tratarea durerilor de articulații, mai ales dacă acestea provin în urma loviturilor sau a inflamațiilor
  • stretching-ul și odihna sunt remedii eficiente pentru îmbunătățirea mobilității articulațiilor.

Prevenirea durerilor de articulații

Durerile de articulații pot fi prevenite prin abordarea unui stil de viață sănătos și echilibrat. Menținerea greutății în limite normale este primul pas în prevenție, iar persoanele supraponderale sau obeze sunt sfătuite să slăbească. Pe de altă parte, pentru a preveni traumatismele articulațiilor este necesar ca persoanele care practică sport să poarte echipament  de protecție adecvat. De asemenea, exercițiile trebuie executate corect, iar antrenamentele foarte dure trebuie făcute cu multă responsabilitate, de preferat în compania unui instructor, cel puțin la început.

loading...

Alimentația este, de asemenea, importantă în menținerea sănătății articulațiilor și aceasta trebuie să fie bogată în fructe, legume, cereale integrale, proteine și lactate, dar și pește, grație conținutului ridicat de acizi grași Omega, esențiali pentru articulații mobile și rezistente. Totodată, punctăm că fumatul și alcoolul pot conduce în timp la degradarea articulațiilor, fiind factori de risc în apariția artritei și a gutei.

Mișcarea fizică ușoară este un bun remediu nu doar în tratarea durerilor de articulații, cât și în prevenirea acestora. Un aspect care trebuie luat în calcul este poziția corpului. Persoanele care stau mult la birou sau în picioare și nu adoptă poziția corectă riscă să aibă probleme cu gâtul, spatele, șoldurile și coloana vertebrală.

loading...