Iată tot ce poți face pentru ca inima ta să trăiască mult și fără griji.

0
loading...

Iată tot ce poți face pentru ca inima ta să trăiască mult și fără griji.

. Începeți-vă ziua cu un mic dejun sănătos. Adăugați în meniu cereale integrale, cum ar fi fulgi de ovăz, pâine prăjită de grâu integral sau tărâțe. Adăugați niște fructe proaspete pentru a vă rotunji masa.

Alunele, nucile, migdalele și alte nuci sunt o gustare sănătoasă pentru inimă. Urmăriți dimensiunea de servire – o mânuta de nuci  crude sunt ideale

Adăugați câte un fruct sau o legumă în meniu în fiecare zi. Încercați diferite soiuri de portocale, mere sau fructe tropicale, cum ar fi mango, papaya, kiwi sau ananas. 

. Evitați alimentele cu grăsimi trans. Grăsimile trans se găsesc adesea în alimentele ambalate, cum ar fi fursecurile și prăjiturile și mâncarea rapidă prăjită. Acordați atenție etichetelor alimentelor și alegeți alimentele cu zero grăsimi trans.

Îmbunătățirea sănătății inimii – mișcare.

Ridică-te de pe scaun! Cercetări recente arată că a sta mai mult timp este rău pentru starea generală de sănătate și mai ales pentru inimă. Dacă trebuie să stați mult în timpul zilei, asigurați-vă că vă ridicați cel puțin o dată pe oră și faceți întinderi ușoare.

Nu uitați de mușchi! Începeți prin a ridica obiecte mici care cântăresc doar câteva kilograme pentru a vă exercita mușchii brațului. Începeți cu o greutate redusă, apoi progresați cât de mult puteți.

 Du-te la plimbare . Mersul pe jos este cel mai bun mod de a te mișca pentru non-sportivi. Începeți cu plimbări scurte în curtea din spate sau la magazin. Scopul este de a vă deplasa timp de 10 minute într-un ritm confortabil; forțează-te să mergi cât mai mult sau cât de repede poți. Încercați să mergeți în fiecare zi.

Sfaturi pentru îngrijirea inimii – Igienă.

Spălați-vă mâinile des pentru a evita infecții precum pneumonia și gripa, care pot fi periculoase pentru inimă . Spălarea frecventă a mâinilor – în special iarna – este un mod ușor, adesea trecut cu vederea de a rămâne sănătos.

Spală-te pe dinți nu numai cu o periuta,ci și cu o ață dentară, mai ales seara. Spălatul dinților scade riscul de a dezvolta boli ale gingiilor, ceea ce crește riscul de boli de inimă și accident vascular cerebral.

loading...

Sfaturi pentru sănătatea inimii – psihic.

Respirați adânc. Respirați încet, profund timp de câteva minute în fiecare zi vă poate ajuta să vă relaxați și vă poate ajuta, de asemenea, să vă scădeti tensiunea arterială. Găsiți un loc liniștit unde să vă puteți concentra asupra dvs.

. Exersează recunoștința. Recunoașterea lucrurilor bune din viața ta te ajută să experimentezi emoții pozitive precum fericirea, bucuria și dragostea. Îngrijorarea și furia vă pot afecta bunăstarea, contribuind la hipertensiune arterială și boli de inimă. Practica pozitivității are efectul opus.

Fă din somn o prioritate. Obțineți 7 până la 8 ore de somn de calitate în fiecare noapte. Lipsa somnului poate duce la hipertensiune arterială și inflamații. Pentru a vă ajuta să dormiți mai bine, evitați alcoolul și urmăriți televizorul noaptea.

Câteva sfaturi finale.

Verificați tensiunea arterială și colesterolul în mod regulat. Dacă sunteți diabetic, urmați instrucțiunile medicului dumneavoastră pentru a evita complicațiile .

 Deși aceasta nu este o sarcină ușoară, poate fi cea mai importantă pentru promovarea sănătății inimii

loading...