Înmuiați aceste semințe în apă și vă vor reporni metabolismul, vă vor arde grăsimile și vor suprima inflamația!

0
semințe chia

Astăzi vom vorbi despre semințe negre mici, care pot fi acum cumpărate cu ușurință în magazinele noastre de produse naturiste și chiar în multe supermarketuri.

Istoria cultivării lor datează din Mexic, unde erau consumate în mod obișnuit de azteci, mayași, incași și alți nativi americani.

Semințele sunt recoltate dintr-o plantă numită Salvia hispanica, care aparține aceleiași familii de ierburi ca și menta.

Numele lor „chia” provine din Maya și înseamnă „putere”.

Pierdere incredibilă în greutate datorită doar unei lingurițe de condimente magice, acest lucru vă va scăpa de supraponderalitate!

De ce ar trebui să consumi semințe de chia?

O lingură din aceste semințe conține până la 5 grame de fibre. Fibrele favorizează un flux mai bun de hrană în intestine, facilitează digestia, oferă o senzație de sațietate și, nu în ultimul rând, asigură scaun regulat.

În plus, semințele de chia sunt pline de acizi grași omega-3, mangan, fosfor, proteine ​​și alte substanțe importante pentru organism.

Ficatul suprasolicitat

Iată câteva fapte foarte interesante în care semințele de chia excelează:

  • 100% mai mult potasiu decât bananele
  • 200% mai mult fier decât spanacul
  • 100% mai multe fibre decât fulgii de ovăz
  • Cu 500% mai mult calciu decât laptele
  • Cu 300% mai mult seleniu decât semințele de in
  • Cu 700% mai mulți acizi grași omega-3 decât somonul
  • Cu 1400% mai mult magneziu decât broccoli
  • Cu 500% mai multe proteine ​​decât fasolea
  • mai mult acid folic decât sparanghelul
  • mai mulți antioxidanți decât afinele
  • mai mulți lignani decât semințele de in. 

Chia gel este adesea folosit la fabricarea deserturilor pentru a încetini digestia zaharurilor. Acest lucru se realizează prin crearea unei bariere între zaharuri și enzimele digestive. Rezultatul este o eliberare constantă de zaharuri în sânge în loc să crească brusc și apoi să scadă. Acest efect este benefic în special pentru diabetici.

De exemplu, încercați să adăugați la budincă sau iaurt de fructe.

Ele hidratează corpul

Deoarece semințele de chia sunt capabile să absoarbă multă apă, ele păstrează lichide și electroliți în tine. Acest lucru este benefic mai ales pentru sportivi și copii. Dacă aveți de gând să petreceți mult timp la soare în timpul zilei, luați semințe de chia la micul dejun și multă apă. Acest lucru va preveni posibile arsuri solare.

Ușor de digerat

Corpul nostru poate digera semințele de chia foarte ușor și poate absorbi nutrienții din acestea în tractul digestiv. Majoritatea substanțelor nutritive pe care le conțin sunt solubile în apă, astfel încât semințele îmbibate sunt mai ușor de digerat pentru organism decât cele uscate.

Curăță intestinele

Semințele de chia cresc volumul scaunului și îi permit să treacă mai ușor prin intestine, timp în care leagă atât resturile altor alimente, cât și toxinele prinse în tractul nostru digestiv.

Prin urmare, acestea reprezintă un mijloc excelent de menținere a mișcărilor intestinale regulate și de prevenire a constipației.

mac

Semințe de chia versatile

Semințele de chia au un gust excelent, așa că le puteți adăuga la orice, de la sosuri de salată la produse de patiserie și sosuri pentru paste. Le puteți adăuga și în supe, înghețată sau sucuri.

Nu conțin gluten

Semințele de chia nu conțin gluten. Acest lucru le face o sursă importantă de fibre și proteine ​​potrivite pentru oricine. Puteți înlocui cu ușurință grâu, secară, orz sau fulgi de ovăz cu ele.

01 1.png

Printre multe alte beneficii pentru sănătate ale semințelor de chia, trebuie să menționăm următoarele:

  • promovează pierderea în greutate prin reducerea rezistenței la insulină
  • conține mulți aminoacizi de triptofan (reglarea poftei de mâncare, somn și dispoziție mai bune)
  • preveni bolile cardiovasculare
  • crește energia și performanța
  • poate inversa sindromul metabolic
  • reduce colesterolul LDL rău
  • crește colesterolul HDL bun
  • reduce riscul de cancer de colon
00 26.jpg

Semințele de chia au un gust delicat de nucă, care se potrivește cu aproape orice fel de mâncare. Prin urmare, acestea sunt extrem de versatile în bucătărie.

Aceste semințe sunt, de asemenea, hidrofile, ceea ce înseamnă că absorb lichide și formează un gel. Absoarbe de 10 ori propria greutate în aproximativ 10 minute!

Luați 1/4 ceașcă de semințe de chia, adăugați 2 pahare de apă sau suc și lăsați să stea peste noapte într-un recipient de sticlă închis. Va deveni gel dimineața.

Dacă pregătiți acest gel cu apă, acesta va rezista la frigider timp de aproximativ 3 săptămâni.  Puteți adăuga apoi acest gel la smoothie-uri, deserturi sau chiar să îl consumați direct.

De asemenea, puteți măcina semințele uscate în făină și apoi le puteți folosi ca înlocuitor pentru făina obișnuită în coacerea fără gluten și vegană sau ca ingredient în băuturile proteice.

Dacă vă place gustul semințelor de chia crude, adăugați-le la fulgi de ovăz sau muesli pentru micul dejun.

loading...