La ce oră ar trebui să mănânci pentru a slăbi? Cunoașteți momentele potrivite!

0
742

La ce oră ar trebui să mănânci pentru a slăbi? Cunoașteți momentele potrivite!

Fiecare dintre noi are propriile noastre obiceiuri greu de schimbat. Nu sunt întotdeauna sănătoși sau lăudați. De asemenea, corpul nostru se obișnuiește cu un anumit ciclu zilnic și funcționează conform acestuia. În alimentația sănătoasă, sunt importante nu numai mesele sănătoase și ingredientele lor, ci și momentele în care le consumăm.

Regularitatea mâncării este foarte importantă, deoarece atunci corpul „notează” un program zilnic și știe la ce oră se poate aștepta de obicei la o masă, care împrăștie energia acumulată pe o anumită perioadă. Prin urmare, merită să mâncăm mese în conformitate cu ritmul nostru biologic, astfel încât organismul să nu se simtă „surprins”.

Chronodiet

Chronodiet se bazează pe consumul de mese la timp și în mod regulat . Abundența meselor și compoziția lor trebuie să fie potrivite în mod corespunzător cu corpul nostru și cu activitatea organelor individuale. Senzația de foame este declanșată de doi hormoni – grelina și melatonina.

Grelina este un hormon al foamei care crește înainte de masă și scade după ce o consumăm și ne suprime pofta de mâncare în timpul somnului. Melatonina, pe de altă parte, este responsabilă de senzația de greutate și somnolență după ce a mâncat, de exemplu, o masă prea mare și face ca stomacul nostru să nu mai funcționeze înainte de somn. Aportul necoerent de alimente poate face ca sistemul nostru digestiv să devină nereglementat.

Mic dejun – 6:00 – 7:00

Acesta este cel mai bun moment pentru micul dejun, deoarece inima ta prinde viață și tensiunea arterială crește . Prin urmare, și sistemul digestiv începe să funcționeze. Cel mai „ocupat” dimineața este intestinul gros, care apoi începe să îndepărteze toxinele din corpul nostru . Pentru a-l ajuta, merită să beți un pahar de apă cu lămâie pe stomacul gol dimineața .

Dacă mâncăm un mic dejun consistent dimineața, corpul îl va „transforma” imediat în energie de care vom avea nevoie pentru întreaga dimineață și nu o va stoca ca grăsime. Dulciurile de dimineață vor fi iertate, deoarece atunci pancreasul funcționează cel mai eficient și face față în mod corespunzător gustării dulci.

Prânz – 11: 00-12: 00

Al doilea mic dejun este momentul în care energia din micul dejun se epuizează și trebuie alimentată. În acest timp, mesele cu proteine ​​și carbohidrați cu amidon vor funcționa cel mai bine . Unii dintre noi mâncăm fructe atunci și este un moment bun să-l consumăm, deoarece cercetările arată că cel mai bine este să îl consumăm până la ora 14, cu un interval de două ore sau jumătate de oră de la următoarea masă.

Prânz – 14: 00-16: 00

Pentru cină, cel mai bine este să pregătiți un fel de mâncare de proteine, carne slabă, leguminoase cu crupe, paste sau cartofi . Această masă ar trebui să includă și porții de legume, cum ar fi broccoli, morcovi sau fasole verde.

După ora 15:00, corpul nostru începe să funcționeze mai încet, pancreasul încetinește, iar intestinul gros nu mai obține din mese la fel de mulți nutrienți ca înainte. Prin urmare, nu întârziați cina până nu vă este foame, ci mâncați o porție mai mică din ea. După prânz, nu ar trebui să mai oferim organismului cofeină, zahăr sau prea multe grăsimi, pentru că atunci s-ar putea să avem o problemă cu somnul.
Cina – 18: 00-20: 00

Ultima masă trebuie consumată cu 2 până la 3 ore înainte de culcare , în funcție de metabolismul dumneavoastră. În jurul orei 19:00 tensiunea noastră arterială scade și organele noastre nu mai funcționează cu „viteză mare” . Prin urmare, cina ar trebui să fie o masă ușoară care să nu ne împovăreze stomacul. Poate consta, de exemplu, dintr-o porție de carne și legume fără amidon, cum ar fi sfeclă roșie, spanac sau varză.

În jurul orei 21:00, stomacul oprește procesul digestiv , ceea ce înseamnă că masa după acest timp va fi în stomacul nostru și va împiedica somnul să fie sănătos. Cina nu trebuie să fie formată din alimente foarte procesate, cum ar fi fast-food sau alte alimente nesănătoase. Aceste mâncăruri bogate în calorii fac ca organismul să le transforme în grăsimi, nu în energie, în acest moment.

loading...