Masaj revitalizant al picioarelor – vindecarea noastră este în picioare!

0
loading...

Masajul picioarelor are un efect stimulant nu numai asupra muschilor picioarelor. Este benefic pentru întregul organism în ansamblu. Pe suprafața plantară a piciorului există mii de terminații nervoase care afectează în mod reflex starea generală a unei persoane. De aici vine reflexologia.

Pentru o mai bună circulație a sângelui și a limfei, masajul între tendoanele din partea superioară a piciorului este deosebit de util. Cu toate acestea, pentru unii oameni, această procedură poate fi oarecum neplăcută. Cu toate acestea, tehnicile locale de masaj al picioarelor prezentate mai jos joacă un rol departe de a fi local, mai ales în îmbunătățirea bunăstării generale a partenerului.

Arcul piciorului. Iată celulele reflexe, care în reflexologia modernă sunt de obicei corelate cu coloana vertebrală. Presiunea viguroasă în acest loc poate aduce ameliorarea durerilor de spate.

Degetele de la picioare. Pe suprafața lor inferioară se află celule corelate în reflexologie cu starea ochilor, urechilor, sinusurilor, dinților. Multe probleme pot fi eliminate dacă masezi corespunzător fiecare deget de la picior.

Tars și Metatarsus. Piciorul este format din 26 de oase mici: 7 dintre ele aparțin tarsului, 5 metatarsului și 14 falangelor degetelor de la picioare. Masajul spațiului dintre aceste oase aduce uneori mari beneficii unei persoane.

Suprafața plantară a piciorului. Este necesară o abordare selectivă aici, deoarece doar călcâiul și talpa sunt acoperite cu piele groasă. Aceste locuri pot fi masate foarte îndrăzneț, cu mare presiune. Centrul piciorului este mai delicat și trebuie manevrat cu grijă.

Cum să masăm:

1. Pune o pernă mare sub genunchiul partenerului tău, cealaltă sub picior. Apoi ia piciorul cu palmele pe jumătate îndoite pe ambele părți și cu mișcări rapide în sus și în jos începe să-l freci din lateral. Acest lucru are un efect relaxant asupra articulațiilor și mușchilor.

2. Pentru a vă relaxa și mai mult piciorul, aduceți palmele sub gleznă. Faceți mai multe mișcări alternative înainte și înapoi, astfel încât piciorul să se balanseze dintr-o parte în alta.

3. Strângeți mâna stângă într-un pumn și apăsați-o pe tălpi. Pune mâna dreaptă deasupra piciorului și apasă pe ea. Lucrați cu ambele mâini alternativ: apăsând pumnul stâng pe talpă, frecând partea superioară cu palma dreaptă.

4. Lăsați mâna dreaptă deasupra piciorului, prindeți-o strâns și aduceți mâna stângă sub călcâi. Apoi trage ușor călcâiul spre tine și în același timp răsuciți piciorul de mai multe ori într-o direcție sau alta.

5. Pune-ți degetele mari deasupra piciorului, apasă restul degetelor de dedesubt până la talpă. Aduceți și întindeți-vă degetele mari, frecând suprafața piciorului. Începeți din partea de sus, cu vârful piciorului și mergeți până la baza degetelor de la picioare.

6. Prindeți piciorul cu mâna stângă, apăsând degetul mare de jos. Cu degetul mare al mâinii drepte, începeți să frecați interiorul tălpii, făcând mici mișcări circulare și deplasându-vă treptat de la călcâi la pernuțe. Apoi revino. Schimbați mâinile și frecați talpa cu mâna stângă.

loading...

7. Lăsând mâna stângă în aceeași poziție, prindeți marginile exterioare ale călcâiului într-un cerc cu degetul mare și arătătorul mâinii drepte. Masează apoi baza călcâiului cu mici mișcări circulare ale degetului mare.

8. Ca și în cele două cazuri precedente, mâna stângă continuă să țină piciorul. Prinde partea din spate a călcâiului cu degetele mâinii drepte. Mergeți într-o mișcare de masaj „omida” de la mijlocul călcâiului până la începutul piciorului. Apoi mutați mâna înainte, strângând vârful piciorului și continuați mișcarea omizii cu degetul mare, până la baza degetului mare.

9. Prindeți piciorul cu mâinile pe ambele părți și cu degetele îndoite, glisați de mai multe ori în sus, până la gleznă. Apoi, cu mișcări circulare mici, masați în jurul gleznei.

10. Prinde piciorul cu degetele mari de sus, iar restul – de jos. Localizați golul dintre tendoanele degetului mare și al doilea deget și apoi, cu puțină apăsare, mergeți de-a lungul acestor goluri cu degetele mari ale gurii. Apoi atingeți golurile dintre tendoanele celorlalte degete de la picioare și masați-le în același mod.

11. Prinde călcâiul cu mâna dreaptă, ține-l. Cu degetul mare și arătătorul mâinii stângi, întindeți și masați degetele de la picioare, începând cu degetul mare. În acest caz, degetul mare al mâinii ar trebui să fie deasupra, iar degetul arătător să fie pe partea de jos a degetului masat. Fiecare deget trebuie frământat, frecat, ușor răsucit dintr-o parte în alta și, în final, sorbit.

12. Încheiați-vă masajul la picioare cu o lovitură relaxantă și liniștitoare. Prinde piciorul cu mâinile, palma stângă deasupra, cea dreaptă de jos cu mâna stângă, mângâie continuu partea superioară cu o mișcare spre tine și cu mâna dreaptă – departe de tine, spre gleznă și picior.

loading...