Mers pe jos: 5 schimbări pozitive care se vor întâmpla în viața ta dacă mergi 30 de minute pe zi

0
282

Mers pe jos: 7 schimbări pozitive care se vor întâmpla în viața ta dacă mergi 30 de minute pe zi

Are multiple beneficii pentru organism și organism

Poate că nu ne oferă corpul căptușit la care am visat întotdeauna, dar mersul pe jos este un început minunat. În același timp, este ușor, nu deteriorează articulațiile, dar arde calorii, ajută metabolismul și previne zeci de boli diferite.

Poate fi realizat de oricine, în orice moment, fără niciun cost

De atunci, mersul pe jos a fost considerat secțiunea de aur a „activității fizice de intensitate moderată” zilnică, deoarece poate fi făcută de aproape oricine, în orice moment, fără niciun cost.

De ce boli ne protejează?

În același timp, în ultimii ani mersul a fost asociat cu protecția împotriva anumitor afecțiuni și boli, cum ar fi:

Obezitate
Boli de inimă, hipertensiune arterială, boli coronariene
Diabet
Depresie și tulburări de anxietate
Demență și
artrită Alzheimer
Dezechilibre hormonale
Simptome PMS
Tulburări tiroidiene
Oboseală și niveluri scăzute de energie

Majoritatea informațiilor pe care le cunoaștem despre beneficiile mersului pe jos provin în mare parte din studii epidemiologice și corelative.

Deci, nu întotdeauna concluzionăm că mersul în sine ajută la menținerea greutății sau protejează împotriva bolilor; dar, de obicei, cei care merg mai probabil duc o viață mai echilibrată, mănâncă mai sănătos și se protejează de efectele îmbătrânirii.

Ajută la menținerea greutății

Mersul pe jos ajută la pierderea sau menținerea unei greutăți normale. Acest lucru este adevărat chiar și în comparație cu diverse activități „intense” care cresc ritmul cardiac și provoacă transpirații, cum ar fi înotul, ciclismul, exercițiile fizice, dansul, alergarea, fotbalul, tenisul, aerobicul.

Mersul timp de aproximativ 30 de minute s-ar putea să nu vă ajute să ardeți multe calorii, dar cu o plimbare viguroasă consumăm o cantitate bună de energie fizică, este simplu și are beneficii mentale mari, în timp ce nu ne încordează ca alte activități intense.

Concluzia este că orice tip de exercițiu este benefic numai atunci când îl respectăm cu fidelitate, oferindu-ne beneficii serioase pe termen lung.

De multe ori, după o rutină zilnică grea, munca, gătitul etc. s-ar putea să simțim că nu avem nevoie de acțiuni suplimentare.

Și totuși, există factorul psihologic, precum și doar pentru că mersul pe jos este ceva mai ușor decât sarcinile zilnice intense, ne face să ardem mai multe calorii în general în timpul zilei, eliberând mai multă energie.

În plus, mersul pe jos pare a fi vindecător și relaxant (mai ales când se face în aer liber). Deoarece ajută la echilibrarea hormonilor de stres, cum ar fi cortizolul, despre care se știe că măresc depozitarea grăsimilor, ne poate încuraja la obiceiuri sănătoase – o dietă echilibrată și un somn mai bun care duc la pierderea în greutate mai ușoară.

Mersul ajută la combaterea bolilor cronice fără a ne tensiona corpul și articulațiile. Conform studiilor, cei care sunt sceptici cu privire la activitatea fizică, iubesc și se bucură de mers pe jos din motive psihologice și de sănătate.

Mersul pe jos este cea mai sigură formă de exercițiu, chiar și pentru adulții obezi, vârstnici sau persoanele cu diabet zaharat, boli de inimă și artrită, care pot fi factori prohibitivi pentru alte activități.

Mersul regulat este benefic pentru articulații, deoarece îmbunătățește circulația și ajută sistemul limfatic să funcționeze, eliminând toxinele și tratând orice inflamație.

Cartilajul articulațiilor nu are un aport de sânge imediat, dar cu cât se mișcă mai mult, cu atât circulă mai mult lichidul sinovial, permițând transportul de oxigen și substanțe nutritive către zonele sensibile sau rănite.

De fapt, inactivitatea este una dintre principalele cauze ale durerii, deoarece întrerupe alimentarea cu lichid a articulațiilor.

În caz de leziuni, putem crește treptat intensitatea mersului fără ajutorul specialiștilor. Întinderea, odihna și pornirea treptată ajută la prevenirea durerii și inflamației (mai multe informații mai jos).

Îmbunătățește funcția bună a inimii

Potrivit unui studiu publicat în revista americană Preventive Medicinefound, mersul rapid oferă beneficii ritmului cardiac, tensiunii arteriale, rezistenței, consumului maxim de oxigen și calității vieții. În același timp, studiul a arătat că mersul pe jos oferă protecție împotriva atacurilor de cord, a accidentelor vasculare cerebrale și a bolilor coronariene.

Bolile de inimă, principala cauză de deces în Statele Unite, sunt asociate cu un stil de viață sedentar, combinat cu un stres ridicat și o alimentație deficitară.

Mersul pe jos este considerat o formă de exercițiu simplă, sigură și eficientă chiar și pentru persoanele în vârstă care au antecedente de boală sau au suferit leziuni care le împiedică să se exercite energic.

Nu este nevoie să fim alergători! Chiar și mersul lent are beneficii. Orice formă de exercițiu este un tratament benefic pentru depresie deoarece eliberează „hormoni de bucurie”, inclusiv endorfine. Și dacă vrem să ne simțim și mai bine, încercăm „împământarea” și mergem desculți pe iarbă sau în nisip.

Circulația sângelui în timp ce vă bucurați de soare crește nivelul de vitamina D, în timp ce timpul apropiat de natură ne face să ne simțim mai fericiți.

Mersul pe jos ne poate menține prosperi psihic, este legat de reducerea Alzheimer, demență, pierderea memoriei și alte forme de degenerare mintală și este asociat cu longevitatea.

Beneficiază sănătatea oaselor pe măsură ce îmbătrânim

Ca și în cazul altor tipuri de exerciții fizice, mersul regulat inhibă pierderea osoasă pe măsură ce îmbătrânim. Riscul de osteoporoză scade pe măsură ce mergem, deoarece oasele sunt întărite pentru a susține greutatea corporală.

Acest lucru reduce riscul de fractură și osteoporoză. Studiile arată că femeile la menopauză care au mers 30 de minute pe zi și-au redus riscul de fracturi de șold cu 40%.

Chiar și mici plimbări zilnice de 15-20 de minute contribuie la o mai bună funcție musculară, cardiacă și hormonală. Mersul pe jos este, de asemenea, o formă sănătoasă de mișcare.

loading...