Metode de a ne calma. Recomandarea specialiștilor.

0

Metode de a ne calma. Recomandarea specialiștilor.

Trebuie să faci doar atât: când simţi că devii furios sau frustrat, opreşte-te ca să respiri adânc şi spune-ţi în gând numărul 1 când expiri. Continuă să respiri şi să numeri până când ajungi la numărul 10, ne sfătuiesc aceştia.

Număratul şi respiratul relaxează şi ne împiedică să facem lucruri pripite. Dacă îţi recâştigi calmul, capeţi o perspectivă mai clară şi mai raţională asupra situaţiei, argumentează cei doi specialişti.

Uneori, mai spun aceştia este foarte posibil să nu fie nevoie să ajungem la 10. De exemplu, dacă eşti într-o şedinţă şi cineva te întrerupe dintr-o dată pentru a trânti o prostie, fapt care te irită la culme, e puţin probabil să stai nemişcat cu gura închisă numărând până la 10. Chiar dacă nu ajungi la două cifre poţi oferi creierului raţional timp suficient pentru a veni din urmă şi sistemului limbic supraîncălzit timp pentru a se răcori.

Când numărătoare trebuie să fie mai subtilă există alte metode de calmare. Unele persoane obişnuiesc să-şi aducă ceva de băut la fiecare şedinţă la care participă. În felul acesta, de câte ori simt că s-ar putea să le scape câte o propoziţie mai încărcată emoţional, mai beau o gură. Nu se aşteaptă nimeni să vorbească în timp ce beau. Prin urmare, au timpul necesar pentru a se calma şi a-şi organiza gândurile.

Reacţiile rapide, fără prea multă gândire pun paie pe focul aprins în creierul emoţional. Cum o replică usturătoare conduce, de cele mai multe ori, la un schimb înfierbântat de replici este uşor să te trezeşti în mijlocul unui incediu de proporţii.

Când o laşi mai moale şi te concentrezi pe numărătoare, intră în funcţiune creierul raţional. Poţi atunci să-ţi recapeţi autocontrolul şi să împiedici emoţiile să pună stăpânire.

Ceaiuri calmante.

Sunatoarea se remarca prin o actiune extrem de puternica, fapt ce o pozitioneaza in topul plantelor antistres,pozitie data de substanta activa hipercina,care face sa creasca nivelul de serotonina,denumit si hormonul fericirii dar si cel al dopaminei si noradrenalinei,neurotrasmitatori responsabili cu buna functionare a sistemul nervos dar si inducerea unei stari de bine.Asadar o cana de infuzie de sunatoare zilnic ne ajuta sa diminuam efectele stresului cotidian si ne ofera o stare de relaxare,fiind folosita si ca un antidepresiv natural.


Teiul ocupa si e un loc in topul plantelor antistres datorita efectelor sedative. Teiul este recomandat persoanelor care sufera de insomnii,starii de anxietate,nervozitate dar si de suprasolicitare intelectuala. Bogat in uleiuri eterice si mucilagii,substante ce se gasesc in florile sale,teiul pe langa efectul antistres si sedativ are si propietati expectorante, calmante si hipotensive. Ne putem bucura de propietatile teiului folosindu-l ca infuzie sau tincturi.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here