O circulație bună a sângelui este esențială pentru a rămâne sănătoși.Cum să îmbunătățiți circulația sângelui în mod natural

0
loading...

O circulație bună a sângelui este esențială pentru a rămâne sănătoși.Cum să îmbunătățiți circulația sângelui în mod natural

O circulație bună a sângelui este esențială pentru a rămâne sănătoși. Îmbunătățirea circulației sângelui vă ajută să curgă sângele către toate organele vitale, furnizându-le oxigenul și nutrienții necesari. Poate fi necesar să vă îmbunătățiți circulația sângelui dacă aveți frecvent picioare și degete reci, umflături la picioare, ace în picioare sau brațe sau vă obosiți ușor. Circulația slabă a sângelui poate fi, de asemenea, o cauză a căderii părului, amețelilor sau durerilor de cap.

Prin urmare, o circulație bună este necesară pentru a menține o tensiune arterială bună, pentru a stabiliza temperatura centrală a corpului, pentru a menține nivelul pH-ului și pentru a menține toate celulele din corpul dumneavoastră sănătoase.

Cum să îmbunătățești fluxul de sânge în corpul tău?

Iată câteva sfaturi și sugestii care pot îmbunătăți semnificativ fluxul sanguin și pot îmbunătăți circulația sângelui:

1. Exercițiu

Exercițiile fizice vă vor îmbunătăți circulația și vă vor face să vă simțiți mai bine în general. Orice activitate fizică care face ca inima să pompeze mai mult sânge este bună pentru tine.

Acest lucru vă va ajuta, de asemenea, să vă controlați greutatea, să reduceți colesterolul și să gestionați mai bine stresul – toți factori care ajută la stimularea circulației sanguine și mai mult.

Dacă ai avut un stil de viață sedentar, se recomandă să devii mai activ mergând mai mult pe jos . Alte activități pentru a vă face mișcare și pentru a îmbunătăți fluxul sanguin sunt joggingul, înotul, urcatul scărilor sau practicarea sporturilor. 3

2. Întindere

O modalitate foarte simplă de a îmbunătăți circulația sângelui în fiecare zi este să faci exerciții de întindere. Întinderea regulată pe tot parcursul zilei este deosebit de importantă dacă trebuie să stai la birou toată ziua pentru lucrul tău. Ridicarea de pe scaun și plimbarea vă pot ajuta să evitați consecințele negative ale stării prea mult pe scaune.

3. Masaj

Masajul poate ajuta la reducerea inflamației musculare și a tensiunii prin creșterea fluxului sanguin în organism. Inflamația poate provoca diverse probleme grave de sănătate, iar masajul poate ajuta la eliberarea acumulării de toxine și la creșterea circulației sângelui.

Masarea picioarelor este, de asemenea, o modalitate excelentă și ușoară de a îmbunătăți circulația picioarelor și de a face sângele să se miște la picioare și degetele de la picioare.

Puteți masa cu uleiuri esențiale diluate într-un ulei purtător. Există multe uleiuri esențiale grozave care îmbunătățesc circulația sângelui . De exemplu, revista Phytomedicine a raportat că uleiul de rozmarin îmbunătățește circulația sângelui și atenuează durerea . De asemenea, un studiu din 2014 a constatat că uleiul de mentă poate ajuta la creșterea fluxului de sânge către scalp și la promovarea creșterii părului în mod natural. 

4. Bucurați-vă de o dietă sănătoasă

Bucurându-vă de o dietă sănătoasă, nu vă va întări doar sistemul imunitar , ci vă va îmbunătăți și sănătatea vasculară. O dietă sănătoasă ar trebui să conțină o mulțime de legume, fructe, cereale integrale, proteine ​​slabe și grăsimi sănătoase (care se găsesc în pește, nuci, semințe, ulei de măsline și avocado ).

Există, de asemenea, alimente care ajută la prevenirea înfundarea arterelor . Usturoiul, peștele gras, fructele de pădure, spanacul, ceaiul verde și ovăzul au toate proprietăți care ajută la îmbunătățirea sănătății vasculare și la creșterea fluxului sanguin.

5. Bea multă apă

Unul dintre efectele negative ale deshidratării este reducerea fluxului sanguin. Bea multă apă este o modalitate excelentă și ieftină de a îmbunătăți circulația sângelui în mod natural.

Majoritatea experților recomandă să bei 8-12 pahare de apă pe zi. Cu toate acestea, dacă faci sport în mod regulat sau trăiești într-un climat cald, ar trebui să crești aportul de apă pentru a te menține hidratat corespunzător. De asemenea, ar trebui să urmăriți consumul de alcool și cofeină, deoarece consumul prea mult vă poate lăsa deshidratat.

6. Reduceți aportul de cofeină și alcool

Pentru a vă menține circulația sanguină funcțională normal, ar trebui să reduceți cantitatea de cofeină sau alcool pe care o consumați. Deși cantitățile moderate de cofeină pot ajuta la îmbunătățirea sănătății inimii și chiar contribuie la sănătatea ficatului , prea multă cofeină poate avea un efect negativ asupra circulației.

7. Bea ceai verde

Pentru a ajuta la îmbunătățirea circulației sângelui și pentru a vă stimula sănătatea inimii, bea ceai verde în mod regulat. Ceaiul verde conține antioxidanți puternici care vă protejează sistemul vascular. Proprietățile terapeutice ale ceaiului verde ajută și la dilatarea vaselor de sânge, stimulând astfel circulația sângelui.

Sa constatat că consumul regulat de ceai verde are un efect preventiv asupra dezvoltării problemelor cardiace. Jurnalul Current Medicinal Chemistry a raportat că ceaiul verde are un efect benefic asupra sângelui. De exemplu, studiul a constatat că consumul regulat de ceai verde a ajutat la creșterea fluxului sanguin la fumătorii cronici. Consumul regulat de ceai verde a ajutat, de asemenea, la reducerea riscului de boală coronariană

8. Limitați consumul de sare

Pentru a ajuta sângele să circule prin corp și pentru a crește circulația, ar trebui să limitați cantitatea de sare din dieta dumneavoastră . Știm că prea multă sare este legată de hipertensiune arterială și boli de inimă, totuși, unele studii au descoperit că sarea afectează direct fluxul sanguin.

loading...

Medicii recomandă evitarea alimentelor procesate sau căutarea alimentelor pre-preparate care sunt etichetate „foarte scăzut de sodiu”. De asemenea, ar trebui să aveți grijă la sosurile preparate, cuburile de bulion și sosul de soia, deoarece acestea conțin în general un nivel ridicat de sare.

9. Ginkgo biloba

Ginkgo biloba este o plantă care s-a dovedit că stimulează circulația și menține sângele să curgă prin vene. Ginkgo biloba are, de asemenea, un efect antioxidant asupra sistemului cardiovascular și a funcției creierului

10. Hidroterapie

Utilizarea apei fierbinți pe corp poate ajuta la îmbunătățirea circulației, la creșterea fluxului sanguin și la eliberarea mușchilor încordați. A face o baie caldă cu câteva uleiuri esențiale te ajută să te relaxezi și permite oxigenului să curgă mai bine prin corp, beneficiind astfel sănătatea ta generală.

În timp ce vă aflați într-o baie caldă sau într-o saună, puteți folosi un exfoliant corporal pentru a stimula circulația . Încercați să inhalați aburul care vă va ajuta să vă deschideți căile nazale și să vă ușurați congestia. Acest lucru vă permite să respirați mai ușor, ceea ce este o altă modalitate de a îmbunătăți circulația în mod natural.

11. Folosiți tratament cald și rece

De asemenea, puteți utiliza tratamente contrastante la cald și la rece pentru a ajuta la îmbunătățirea circulației sângelui. Tratamentul cald și rece pentru circulație se mai numește și hidroterapie de contrast. Puteți folosi tratamente de contrast la cald și la rece pentru a îmbunătăți fluxul de sânge către picioare sau brațe.

12. Ridică-ți picioarele

Dacă aveți probleme cu o circulație proastă a sângelui în picioare, ar trebui să le mențineți cât mai ridicate pentru a îmbunătăți fluxul sanguin. Ar trebui să încercați să îmbunătățiți circulația în picioare dacă aveți dureri, arsuri sau disconfort la picioare după mers, crampe noaptea sau furnicături în picioare.

Centrul Vascular UC David recomandă ridicarea picioarelor pentru a ameliora instantaneu durerea și umflarea de la picioarele obosite . Ar trebui să țineți picioarele deasupra inimii de 3-4 ori pe zi timp de 15 minute o dată. Dacă trebuie să stai pentru perioade lungi de timp și nu te poți întinde, ar trebui să-ți îndoiți picioarele de mai multe ori în timpul zilei pentru a crește circulația sângelui în picioare și degete. 19

Ridicarea picioarelor conform recomandărilor de mai sus ajută, de asemenea, la prevenirea trombozei venoase profunde .

13. Gestionați nivelul de stres

A învăța cum să gestionezi stresul mental sau emoțional poate avea un efect pozitiv asupra circulației sângelui. Prea mult stres poate face ravagii sistemului cardiovascular și poate provoca dureri în piept.

Pe lângă vizionarea unui film amuzant pentru a reduce nivelul de stres și pentru a stimula circulația sângelui, există multe alte moduri naturale de a gestiona eficient stresul.

14. Renunță la fumat

Îmbunătățirea sănătății vasculare și creșterea circulației sângelui este un motiv pentru a renunța definitiv la fumat . Fumatul vă dăunează inimii și, de asemenea, provoacă o acumulare de placă în artere, ceea ce duce la o circulație deficitară.

15. Mănâncă alimente care stimulează fluxul sanguin

De asemenea, puteți adăuga alimente în dieta dumneavoastră despre care se știe că au un efect pozitiv asupra circulației sanguine. Iată câteva dintre cele mai bune alimente care stimulează fluxul sanguin:

Ghimbir . Ghimbirul ajută la stimularea circulației. Jurnalul European de Biologie Experimentală a raportat că ghimbirul are un efect benefic asupra inimii și ajută la subțierea sângelui. Cercetătorii au afirmat că „ghimbirul stimulează circulația sângelui”. 23

Ciocolata neagra . Proprietățile antioxidante ale ciocolatei negre pot ajuta la stimularea circulației. Jurnalul Asociației Americane a Inimii a spus că ciocolata neagră ajută la dilatarea vaselor de sânge și îmbunătățește simptomele bolii arterelor periferice (scăderea fluxului sanguin din cauza acumulării plăcii arteriale). 24

Usturoi . Usturoiul ajută la curățarea sângelui și este un antibiotic puternic care are beneficii pentru inima ta . Un studiu din 2004 a constatat că consumul regulat de usturoi ajută la creșterea fluxului sanguin către celule. 25

Ardei Cayenne . Capsaicina este compusul care dă ardeiului cayenne și ardeiului iute picant. Proprietățile medicinale ale capsaicinei pot fi folosite pentru a stimula circulația sângelui

16. Respirație profundă

Respirația profundă are multe beneficii pentru sănătate, cum ar fi îmbunătățirea fluxului de sânge și lichid limfatic, îmbunătățirea funcției pulmonare, stimularea relaxării și crearea unui sentiment general de bunăstare.

Articol din surse medicale

loading...