Patru posturi care vă ajută să vă relaxați mușchii spatelui, făcându-vă să dormiți ca un copil

0
761

Dacă cineva nu adoarme, toată lumea pare teribil de neprietenoasă, capacitatea de a lucra la locul de muncă scade și viitorul pare să fie lamentabil. Stresul, un stil de viață sedentar, orele petrecute în fața computerului ore întregi duc la rigiditate la nivelul mușchilor spatelui, așa că nu putem dormi într-un mod relaxat și relaxant. Acesta este motivul pentru care tocmai ne învârtim în pat înainte de a adormi și, chiar dacă adormim, somnul nostru nu este profund, chiar și atunci mușchiul rigid al spatelui este un factor deranjant.

Mai jos aveți prezentate câteva posturi simple și eficiente cu care ne putem relaxa mușchii spatelui, astfel încât să adormim mai repede și să dormim mult mai adânc. Aceste posturi pot fi făcute direct din pat.

1. Postura turbinei eoliene

Această poziție ameliorează tensiunea din mușchii din jurul coloanei vertebrale în câteva minute , în special la nivelul taliei. În plus, această poziție yoga reglează funcția intestinului, făcându-l util în special dimineața.

Cum să o faci:

  • Intinde-te pe spate si relaxeaza-te.
  • Îndoiți-vă picioarele în genunchi.
  • Când inspirați, vă îmbrățișați cu brațele.
  • Și când expirați, apăsați genunchii pe abdomen.
  • Respirați adânc, pentru a vă asigura că și diafragma voastră funcționează. Când inspirați, mențineți genunchii mai departe, în timp ce expirați trebuie să fie mai aproape de corpul dumneavoastră. Faceți acest exercițiu de 8-10 ori, durează doar aproximativ un minut.

2. Picioarele pe perete

Această postură relaxează picioarele și spatele, permițând o respirație mai profundă și astfel aducând mai mult oxigen în plămâni înainte de culcare.

Cum să o faci:

  • Culcați-vă pe spate și lăsați-vă picioarele pe perete sau pe spate.
  • Puneți o pernă sub talie și întindeți picioarele.
  • De asemenea, întindeți mâinile în lateral și încercați să respirați cât mai profund posibil. Vă relaxați mușchii și respirați calm. Țineți această poziție timp de 1-2 minute, apoi coborâți picioarele.

3. Exercițiu de „fluturare” pentru a mișca mușchii coloanei vertebrale

Acest exercițiu permite mușchilor noștri din spate să se relaxeze cât mai mult posibil, astfel încât să putem „atinge” mușchii mai aproape de coloana vertebrală. Această practică constă în doi pași.

Primul pas:

  • Așezați-vă pe spate și așezați un prosop înfășurat sub gât și talie.
  • Ne leagănăm picioarele spre dreapta și spre stânga, încet, relaxate, fără niciun efort. În același timp, legănați capul la stânga și la dreapta, dar fără să strângeți mușchii gâtului sau ai spatelui. Direcția de mișcare a picioarelor și a capului nostru poate fi aceeași sau opusă, după cum preferați.
  • Între timp, să încercăm să ne relaxăm cât mai mult posibil și să simțim că se formează valuri de-a lungul coloanei vertebrale. Faceți acest lucru pentru un minut.

Al doilea pas:

  • Acum culcați-vă pe burtă și puneți o pernă sau un prosop sub frunte. Extindeți brațele de-a lungul trunchiului și asigurați-vă că degetele de la picioare sunt întinse pe pat.
  • Întoarceți-vă picioarele la stânga și la dreapta în timp ce încercați să simțiți valul trecând prin corpul relaxat. De asemenea, efectuați acest pas timp de un minut.

4. Savasana

Dacă vom efectua corect acest exercițiu înainte de a adormi, va fi foarte ușor să intrăm pe tărâmul viselor.

Cum să o faci:

  • Întinde-te pe spate și ridică ușor picioarele. Așezați brațele pe pat cu palmele în sus. Puneți un prosop pliat sau un colț de pernă sub cap și gât.
  • Vă relaxați corpul de jos în sus, începând de la degetele de la picioare până la vârful capului. Inspirați și expirați de 20 de ori fără niciun control. 
  • Veți simți din ce în ce mai mult că lumea exterioară devine din ce în ce mai departe și corpul va fi mult mai liniștit și complet relaxat. 

Este timpul să te învelești cu o pătură și să adormi.

loading...