Preparat cu vitamine pentru iarnă: dulceață de prune georgiană

0

Preparat cu vitamine pentru iarnă: dulceață de prune georgiană

Dulceata de vitamine incredibila gustoasa cu o aroma ademenitoare de scortisoara si nuci, care aminteste de bomboane la gust… Iarna, deschiderea unui astfel de borcan este o placere!

Ingrediente:

– 2 kg prune; 
– 1 lingurita de ghimbir ras; 
– 1 lingurita de scortisoara; 
– 150 gr. nuci decojite; 
– 500 gr. Zahar 
– 700 ml apă.

Gatit:

Se spală prunele, se usucă, se taie în jumătate și se scot sâmburele. Tocați nucile.

Pune prunele într-o cratiță pentru gătit și acoperim cu zahăr. 
Apoi se toarna apa, se pune la fiert la foc mic pana da in clocot. Imediat ce dă în clocot, se îndepărtează spuma și se adaugă scorțișoară și ghimbir, se amestecă și se lasă la fiert 40 de minute, amestecând din când în când și îndepărtând spuma.

După ce a trecut timpul, scoateți gemul de pe aragaz, răciți și adăugați nucile. Aranjați dulceața finită în borcane sterilizate, închideți bine capacele.

Păstrați dulceața într-un loc răcoros.

Prunele sunt fructele cu un conținut ridicat de vitamine și minerale care aduc multiple beneficii sănătății. Consumate în stare proaspătă sau în diverse rețete sănătoase, prunele sunt recomandate persoanelor care suferă de afecțiuni hepatice și biliare, dar și pentru a regla tranzitul intestinal.

PRUNELE TRATEAZĂ ANEMIA FERIPRIVĂ

Prunele conțin mici cantități de fier organic asimilabil, iar consumul regulat ajută la asimilarea mai ușoară a fierului din alte alimente. Pentru absorbția fierului sunt recomandate cure timp de o lună, cu cel puțin 300 gr de prune pe zi, înainte de mesele principale.

CONSUMUL DE PRUNE TRATEAZĂ CONSTIPAȚIA

Sedentarismul, consumul predominant de carne sau alimentația săracă în fibre poate provoca constipația, una dintre cele mai întâlnite afecțiuni. Consumul de prune timp de 2-3 zile ajută la tratarea și prevenirea constipației datorită conținutului crescut de celuloză și mucilagiu. Acestea stimulează tranzitul intestinal oferind un efect laxativ.

BENEFICII PRUNE – SUNT BOGATE ÎN CARBOHIDRAȚI BUNI

Prunele sunt printre puținele fructe recomandate în diete, atunci când este interzis consumul de carbohidrați. Sunt recomandate prunele proaspete și nu prunele uscate deoarece acestea din urmă stimulează pancreasul să secrete insulină și cresc glicemia.

PRUNELE STIMULEAZĂ MEMORIA

Consumul zilnic de prune, cel puțin trei prune pe zi, ajută la eliminarea celulelor deteriorate, care afectează concentrarea și atenția. Datorită conținutului bogat de antioxidanți, prunele sunt un adjuvant natural pentru îmbunătățirea memoriei.

CONSUMUL DE PRUNE PREVINE BOLILE DE INIMĂ

Pentru că sunt sărace în grăsimi și nu conțin grăsimi saturate, prunele nu sunt un risc pentru inima. Consumul de prune nu duce la creșterea colesterolului și automat scade riscul atacului de cord.