Recomandări Ayurveda pentru a dormi mai bine și a fi mai sanatosi

0
284

Recomandări Ayurveda pentru a dormi mai bine și a fi mai sanatosi

1.Dacă o persoană își masează picioarele cu ulei de susan în fiecare zi, nu se va îmbolnăvi niciodată, deoarece își restabilește sistemul imunitar.
2.Înainte de culcare, luați câteva minute pentru a practica respirația sau meditația.

3. În timp ce dormi, ar trebui să ai cât mai puține haine, este deosebit de dăunător să dormi în șosete.

4. Este recomandat să dormi cu capul spre est.
5. Nu dormi niciodată în bucătărie și, de asemenea, nu depozitați alimente în dormitor.

6. Nu vă acoperiți fața cu o pătură în timp ce dormiți. Obiceiul de a-ți acoperi fața este foarte dăunător, deoarece te obligă să respiri aer deja epuizat.

7. Dormitul în aer liber vara este foarte util, dar dacă este ceață, plouă sau prea umed afară, este mai bine să dormi în interior.

8.Dormitul pe partea stângă facilitează digestia și oferă energie unei persoane, în timp ce dormitul pe partea dreaptă oferă posibilitatea de a se odihni în mod corespunzător. Acest lucru se datorează faptului că atunci când o persoană doarme pe partea stângă, partea dreaptă funcționează în principal, ceea ce conferă corpului energie pozitivă și ajută digestia, precum și încălzirea. Numai dacă camera este rece, atunci trebuie să vă întindeți pe partea stângă, iar atunci căldura naturală va fi menținută în corp.

9.Ayurveda nu recomandă să dormi pe spate, deoarece dormitul pe spate dăunează creierului. 

10. Dormitul pe stomac este cel mai rău, deoarece întrerupe complet respirația.

11. Dormitul sub soarele puternic este foarte dăunător, dar sub  luna este benefic.

12. Lipsa somnului este  foarte dăunătoare sănătății tale. Aceasta drenează corpul și slăbește focul digestiv.

13. Încearcă să te trezești devreme și să te culci devreme. Cu un regim de somn adecvat, sănătatea se îmbunătățește și vitalitatea crește.

14. Este deosebit de dăunător organismului să adoarmi la apus. Mâncarea în acest moment al zilei, de asemenea, supără digestia și, prin urmare, este extrem de nepotrivita.

15. Somnul în timpul zilei este permis persoanelor sănătoase care sunt obosite de muncă fizică grea, precum și pacienților cu dureri severe sau care suferă de boli ale sistemului respirator și greață. Somnul scurt pe timp de zi este permis și pacienților cu tulburări gastrologice, precum și celor care postesc și simt dorința de a trage un pui de somn. Este util ca persoanele care trăiesc într-un climat foarte cald să doarmă puțin în timpul zilei în timpul orelor de cea mai insuportabilă căldură, odihnindu-se doar într-un loc umbros și răcoros.
 În ciuda recomandărilor date, textele antice despre yoga interzic în general somnul în timpul zilei, cu excepția cazurilor de boală. 

16. Cei care merg la culcare cu stomacul plin nu se vor odihni suficient  și nu vor putea digera complet alimentele, caz în care cantitatea de toxine din organism crește.

17. Aerul din camera în care dormi trebuie să fie proaspăt. Dormitul într-o cameră neaerisita, slab ventilată, este foarte dăunător.

18.Pentru cei care suferă de insomnie sau somn insuficient, este recomandat să beți lapte cald cu un vârf de nucșoară și putin șofran, să masați corpul, să faceți o baie, să vă refugiați într-un sentiment de calm și amintiri plăcute.

loading...