Remedii naturiste împotriva căderii părului, matreata, negi, insomnii, transpirație

0
1382

Remedii naturiste împotriva căderii părului, matreata, negi, insomnii, transpirație

Ceaiul de busuioc regenerează părul!
Ai încercat de toate: deodorante, şampoane contra mătreţii, plasturi antisforăit şi degeaba, nu scapi de aceste probleme mărunte, dar neplăcute? Schimbă foaia: noi îţi propunem nişte reţete naturale, “culese” din cartea “Leacurile bunicii”, de Yoland Chevrier. Da, autoarea este franţuzoaică, dar reţetele ei le ştiu şi bunicile noastre. Şi sigur ţi le-ar recomanda!

Dacă îţi cade părul
Pune 100 g de busuioc proaspăt într-un litru de apă rece. Ţine vasul pe foc până când dă apa în clocot, apoi redu flacăra la minimum şi lasă să fiarbă înăbuşit 20 de minute. Filtrează şi mai adaugă în ceaiul astfel obţinut 45 g de busuioc uscat. Masează pielea capului, de două-trei ori pe săptămână, cu acest preparat, apoi aplică imediat şamponul şi spală părul.

Dacă ai negi (veruce)
– Lasă la înmuiat coajă de portocală în oţet alb, timp de şase ore. Apoi aplico pe neg – o să vezi ce repede dispare!
– Răceşte apa în care ai fiert câteva ouă. Îmbibă cu ea un tampon şi aplică-l pe verucă. Repetă operaţia zilnic, până la dispariţia acesteia.

Dacă sforăi
– În cursul zilei, pune câte o picătură de suc de morcov în fiecare nară. Seara, pune şi câte o picătură de suc de lămâie. Foloseşte acest remediu zilnic, până când se rezolvă problema.
– Toacă un căţel de usturoi, pune-l într-un recipient şi toarnă peste el 15 ml de oţet de cidru şi 500 ml de apă clocotită. Fă inhalaţii timp de 5 minute. 

Dacă ai mătreaţă
– Masează pielea capului cu un pumn de sare de mare. Spală-te apoi pe cap ca de obicei. Repetă de două-trei ori pe săptămână, până când dispare mătreaţa.
– Pune la fiert spanac, scurge bine apa, lasă frunzele să se răcorească, apoi aplică pe cap cataplasma astfel obţinută. Las-o să acţioneze zece minute, apoi freacă părul ca şi cum l-ai şampona. La final, clăteşte bine. Foloseşte acest tratament câteva zile la rând, până când scapi de mătreaţă. 

Ca să scapi de mirosul de transpiraţie

Amestecă, în părţi egale, apă şi oţet alb sau oţet de cidru de mere (îl găseşti la magazinele naturiste). Lasă vasul în aer liber 20-30 de minute, ca să se evapore mirosul de oţet. Toarnă apoi lichidul într-un flacon pe care îl închizi ermetic. Îmbibă uşor cu această soluţie o bucăţică de vată şi tamponează zona care transpiră (axilele, pielea dintre degetele picioarelor etc.).

Află ce plante te ajută să dormi!
Tulburările de somn sunt vechi de când lumea. De aceea, pentru a le face să dispară, poţi apela cu încredere la remedii binecunoscute ca somnifere naturale.
• Valeriană pentru somn adânc. Pe lângă avantajul de a te ajuta să adormi mai repede, datorită valerianei nu te vei mai trezi des noaptea. Explicaţia constă în faptul că această plantă calmează sistemul nervos şi pe cel cardiac, reglând palpitaţiile inimii. Ai nevoie de o linguriţă de rădăcină de valeriană mărunţită din care pregăteşti un ceai. Bei două căni pe zi, una cu 30 de minute înainte de culcare.
• Tei şi mac, amestec garantat. Florile de tei asociate cu petalele macului de câmp au efect uşor sedativ. În câteva minute îţi pregăteşti singură somniferul, cu o linguriţă de amestec la o cană de apă clocotită. Un alt ceai conţine, pe lângă cele două plante, o linguriţă de rădăcină de valeriană, una de sovârv şi două de hamei.
• Ulei de levănţică. Numai gândul la o baie fierbinte te face să închizi pleoapele. Efectul îl dublezi dacă adaugi zece picături de ulei esenţial de levănţică. Pe lângă parfumul îmbietor şi relaxant, este şi un tonic bun pentru sistemul nervos. După o zi plină, cu siguranţă îţi va reda calmul de care ai nevoie să adormi, în special dacă îl foloseşti şi pentru a-ţi masa corpul.
Ce alimente te ajută
• Lapte contra insomniei. Băut seara, laptele este un remediu delicios pentru insomnie. Explicaţia efectului său sedativ este simplă: conţine triptofan, aminoacid esenţial pe care corpul îl transformă în serotonină. Aceasta este un hormon cunoscut mai ales pentru faptul că îţi dă o stare de bine.
• Smochinele îţi redau calmul. Datorită conţinutului lor de magneziu, un mineral antistres, smochinele au avantajul de a absorbi calciul şi potasiul. La rândul lor, aceste două minerale normalizează ritmul cardiac şi combat insomnia. De aceea, sunt leacul perfect fie că eşti hiperactivă, fie doar puţin agitată.
• Bananele, somnifere naturale. Magneziul şi potasiul, pe care cercetătorii le-au descoperit în banane, relaxează muşchii, ajutându-te să adormi mai uşor. Mai mult, reglează şi tensiunea arterială, reducând în acest fel riscul hipertensiunii sau al producerii unui atac de cord. Un plus de B6 venit din banane te va feri de insomnie, iritabilitate şi senzaţia de slăbiciune a întregului organism.

loading...