Sănătatea rinichilor: 8 moduri de a vă menține rinichii sănătoși pentru totdeauna

0
5252

Sănătatea rinichilor: 8 moduri de a vă menține rinichii sănătoși pentru totdeauna

Rinichii sunt unul dintre cele mai importante organe ale corpului uman, eroii invizibili, după cum subliniază experții.

Acestea sunt pilonul sănătății metabolice, filtrează sângele de toxine și alte deșeuri, reglează tensiunea arterială și activează vitamina D, care împreună cu vitamina C protejează împotriva osteoporozei.

Semnele asociate cu afectarea rinichilor includ oboseala, umflarea, incapacitatea de concentrare, dificultăți de respirație și erupții cutanate.

Sănătatea rinichilor: Ce trebuie să faceți pentru a vă menține rinichii sănătoși și pentru a preveni eventualele leziuni

1. Reglarea tensiunii arteriale

Este bine cunoscut faptul că tensiunea arterială ridicată este un factor de risc pentru infarct și accident vascular cerebral, dar puțini știu că hipertensiunea este, de asemenea, cea mai frecventă cauză a afectării rinichilor. Hipertensiunea arterială devine și mai periculoasă pentru sănătatea rinichilor atunci când este combinată cu alți factori de risc, precum diabetul, colesterolul ridicat și bolile cardiovasculare.

Control regulat al glicemiei

Aproximativ una din două persoane diagnosticate cu diabet va dezvolta leziuni la rinichi. Prin urmare, monitorizarea și reglarea regulată a zahărului sunt considerate măsuri necesare pentru protejarea rinichilor. Deteriorarea rinichilor datorată diabetului poate fi atenuată dacă este detectată devreme.

3. Stare fizică bună și activitate fizică

O stare fizică bună asigură o mai bună reglare a nivelului tensiunii arteriale, deci acționează preventiv împotriva bolilor cronice de rinichi.

4. Alimentație sănătoasă și gestionarea greutății

Aceste două măsuri acționează preventiv împotriva diabetului, a bolilor de inimă și a altor boli asociate bolilor cronice de rinichi.

5. Aport redus de sare

Aportul de sare nu trebuie să depășească 5-6 grame pe zi (aproximativ o linguriță). Pentru a reduce aportul de sare, consumul de produse procesate și mese gata ar trebui să fie limitat mai întâi. De asemenea, atunci când gătești acasă, sarea poate fi înlocuită cu ierburi și condimente.

6. Aport adecvat de lichide

Nu există un consens în rândul oamenilor de știință cu privire la care este „doza” ideală de lichide care va asigura o sănătate renală excelentă. Cu toate acestea, o recomandare generală este să beți aproximativ 1,5-2 litri de apă pe zi și să vă mențineți corpul hidratat consumând fructe și legume proaspete, precum și ceaiuri (de exemplu, ceai) fără adaos de zahăr. Este necesară o hidratare adecvată pentru ca rinichii să elimine excesul de sare, uree și toxine din organism

Abstinenta de la fumat

Fumatul este asociat cu scăderea fluxului sanguin către rinichi. Când rinichii nu primesc suficient sânge, atunci nu reușesc  să funcționeze corect. Fumatul crește, de asemenea, riscul de cancer renal cu aproximativ 50%.

8. Evitarea abuzului de droguri

Abuzul de droguri poate afecta funcția rinichilor, în special la persoanele cu afecțiuni cronice precum artrita sau durerile de spate. Îndrumările și sfaturile medicului sau farmacistului sunt întotdeauna necesare înainte de a lua orice medicament.

Nu neglijați screeningul renal, mai ales dacă aveți unul sau mai mulți factori de risc, cum ar fi  diabetul ,  hipertensiunea ,  obezitatea  sau  antecedente familiale de boli de rinichi .

loading...