Simptomele lipsei de magneziu și manifestările deficitului de magneziu. Magneziul joaca un rol important, iar lipsa lui poate duce la multe boli. Alimente bogate în magneziu.

0
1673

Simptomele lipsei de magneziu și manifestările deficitului de magneziu. Magneziul joaca un rol important, iar lipsa lui poate duce la multe boli. Alimente bogate în magneziu.

Primele simptome ale lipsei acestui mineral sunt: durerile de cap, de stomac, crampele musculare, rigiditatea în zona gâtului.

Atunci când există un teren deja sensibil, lipsa Magneziului se manifestă şi prin anxietate, atacuri de panică, nervozitate şi un comportament agitat.

Beneficiile magneziului in organismul uman sunt:

– mentine inima sanatoasa si previne aparitia batailor neregulate;

– controleaza contractilitatea muschilor si intervine in relaxarea si reducerea durerilor musculare;

– mentine un sistem digestiv echilibrat si un tranzit intestinal fiziologic;

– reduce stresul si determina o stare de bine;

– reduce aparitia starilor anxioase si chiar instalarea depresiei;

– are un rol antioxidant si impiedica aparitia aterosclerozei;

– reduce durerile din perioada menstruatiei in asociere cu vitamina B6;

– inlatura senzatia de oboseala si reda energia necesara organismului.

Manifestari clinice ale deficitului de magneziu

Cea mai freventa manifestare este spasmofilia, denumita si tetanie, si prezinta urmatoarele simptome:

– crampe musculare;

– mioclonii (contractie musculara);

– tremor;

– amorteli la nivelul mainilor;

– senzatie de furnicatura la picioare sau maini;

– dureri de muschi;

– astenie;

– scaderea poftei de mancare.

O alta categorie de manifestari apar la nivelul inimii si implica urmatoarele simptome:

– palpitatii (batai puternice ale inimii);

– durere in piept;

– tahicardie (accelerarea batailor inimii).

Mai pot aparea urmatoarele manifestari:

– senzatie de “nod in gat”;

– dispnee sau sufocare;

– emotivitate crescuta;

– stari de nervozitate;

– insomnie;

– dureri de cap;

– ameteli;

– caderea parului si fragilitatea unghiilor poate fi pusa si pe lipsa calciului din organism;

– aparitia unor alergii;

– dureri in timpul menstruatiei.

Alimente care conțin magneziu.

Spanacul – 225 g de spanac oferă 150 mg de magneziu, fiind una din cele mai bune surse de acest mineral.

– Ciocolata neagră – este de asemenea una din cele mai bune surse de magneziu; o ciocolată poate oferi peste 50% din doza zilnică recomandată de magneziu; alege un sortiment cu peste 70% cacao, amăruie, fără lapte, cu un conținut redus de zahăr.

– Dovleacul – 225 g de dovleac conține 60 mg de magneziu; este de asemenea bogat în vitamina A, vitamina C, vitamina E, fier, cupru, potasiu, mangan și calciu.

– Semințele de dovleac – sunt foarte bogate în minerale; doar 64 de grame pot oferi 168 mg de magneziu, adică 42% din doza zilnică necesară, 58 mg de fosfor, 35 mg de calciu, 588 mg de potasiu, 44% din doza zilnică necesară de zinc și 22% din doza de cupru; sunt de asemenea o sursă bună de Omega-3 (49 mg).

– Smochinele – 600 g de smochine pot acoperi necesarul de magneziu într-o zi.

– Mazărea, păstăile – 150 g oferă 70 mg de magneziu.

– Castraveții – 150 de grame ne oferă 40 mg de magneziu.

– Broccoli – 225 g conține 33 mg de magneziu.

– Orezul – 225 g de orez brun oferă 20% din doza zilnică recomandată de magneziu.

– Bananele – pe lângă potasiu, vitamina B6, vitamina C, fibre și alți compuși binefăcători (precum dopamină, catechine) conțin și magneziu; 225 g ne oferă 60 mg de magneziu, adică 15% din doza zilnică recomandată de magneziu.

– Avocado – acest fruct ne oferă 15% din doza zilnică recomandată de magneziu și multe grăsimi bune, importante pentru sănătatea cardiovasculară.

– Migdalele – 28 de grame de migdale conțin 20% din doza recomandată de magneziu într-o zi.

– Nucile – 28 g de nuci conțin 20% din doza zilnică recomandată de magneziu.

– Lintea – 200 g de linte ne oferă 18% din doza zilnică recomandată de magneziu; conține foarte mult fier (37% din doza zilnică recomandată), vitamina B9 (90% din DZR), fosfor, mangan (49%), (36% din DZR), cupru (25% din DZR), potasiu (21% din DZR), zinc (17% din DZR).

– Măceșele – conțin doze mari de vitamina C (28 g furnizează 199% din DZR și 24% din DZR de vitamina A).

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here