Tehnici de kineziologie pentru vindecare. 11 metode

0

Când am scris prima dată despre kineziologie într-unul dintre articolele mele, am descoperit că puțini oameni au auzit măcar de un astfel de concept. Deși kineziologia aplicată există în țara noastră din 1990. Istoria mondială continuă din 1964, când dr. George Goodhart și-a dezvoltat propria tehnică de lucru cu mușchii.

Ce este

Kineziologia este o practică de sănătate non-medicală. Combină recuperarea musculară și mentală a corpului. Afectează întregul corp ca întreg.

Cuvântul „kinesis” în greacă înseamnă „mișcare”. Prin urmare, kineziologia este știința mișcării. Despre reducerea stresului în toate sensurile. Și asta este exact ceea ce fiecare dintre noi are nevoie acum.

Calm, numai calm) Fotografii de stoc gratuite Pixabay

În kineziologie, conceptul de „Triunghi al sănătății” este utilizat:

  • Factori structurali (fizici). Acestea sunt mușchii, oasele și articulațiile. Accentul se pune pe lucrul cu mușchii, pentru că sunt materia cea mai mobilă și mai sensibilă, ei reacționează mai rapid la schimbările din organism. Știm deja acest lucru din faptul că, ca răspuns la stres, mușchii se încordează și, în timp, apar așa-numitele „cleme” și sigilii.
  • Factori biochimici (fiziologici). Acestea sunt procese din interiorul organismului: sinteza hormonală, metabolismul, nutriția, deficiența anumitor elemente etc.
  • Factori mental-emoționali (psihologici). Acestea sunt emoțiile noastre, gândurile, sentimentele, convingerile, stilul de comportament etc.

În general, putem spune că kineziologia este o știință care combină abordările orientale și occidentale ale vindecării. Toate tehnicile se bazează pe prezența sau absența unei reacții musculare la diverși stimuli, căutarea echilibrului.

In kineziologie s-a stabilit relatia dintre muschi, schelet, organe interne, nervi, reflexe, meridiane de acupunctura, echilibrul chimicalelor din organism etc.

În căutarea echilibrului.  Fotografie din arhiva personală, Koktebel, 2021

Să trecem la cele mai interesante? La tehnicile și sfaturile kinetologilor. Vom alege doar metodele disponibile tuturor. Și nu uitați de contraindicații.

Tehnici și recomandări de kineziologie

1. Apa

Îți amintești triunghiul sănătății? Apa acționează la nivel biochimic. Întotdeauna ajută la îmbunătățirea calității vieții. Necesară mai ales în situații stresante și, dacă este necesar, să fii mai activ (psihic și fizic).

Ce i se oferă de obicei unei persoane când este „pe emoții”? Da, bea un pahar cu apă. Acesta ar putea fi sloganul:

Chiar și câteva înghițituri de apă pură oferă un efect calmant. De la mine voi adăuga: este mai bine să încep ziua cu un pahar cu apă foarte caldă. Și până seara, este important să nu uitați să mențineți echilibrul apei. Acest lucru este important atât pentru sănătatea fizică și psiho-emoțională, cât și pentru tineret și pentru activitatea mentală. 

Miracolul apei plate.  Fotografie din arhiva personală

Apa este necesară în primul rând pentru creier și sistemul nervos. Viteza oricăreia dintre reacțiile noastre depinde direct de viteza impulsurilor nervoase. Și acest lucru, la rândul său, este asociat cu o cantitate suficientă de electroliți (o soluție apoasă cu ioni de diferite oligoelemente ). Prin urmare, apa este principalul nostru asistent în orice. Rata zilnica: 30-40 ml per kilogram de greutate corporala. Adică, de exemplu, am nevoie de 1,5 litri.

Cu toate acestea, nu este vorba doar despre apa pe care o folosim în interior. Dar și despre apă „în toate aspectele”. Duș, baie, piscină și chiar contemplarea peisajelor de apă. Toate acestea se referă la mijloacele de vindecare la diferite niveluri: fiziologic, psiho-emoțional, mental etc.

Pentru mine, procedurile de apă sunt un obicei obișnuit și aproape zilnic.  Fotografie din arhiva personală, 2021

2. Tehnici de kineziologie pentru echilibrarea muncii celor două emisfere ale creierului

Astfel de tehnici sincronizează activitatea ambelor emisfere, măresc eficiența muncii mentale, îmbunătățesc toate funcțiile cognitive ale creierului (atenție, gândire, memorie, vorbire) și au un efect benefic asupra bunăstării generale.

Există multe astfel de tehnici. Voi alege pentru tine câteva simple și interesante:

✅ Mișcări în oglindă.

Încercați să efectuați orice acțiune în același timp cu ambele mâini. De exemplu, poți să pui o foaie de hârtie în fața ta, să iei un creion cu ambele mâini și să începi să desenezi diferite forme. Este important să faceți acest lucru simultan și în fața oglinzii. E amuzant, ma face sa zambesc, reduce nivelul de anxietate.

Amuzant și dificil în același timp) Fotografie din arhiva personală

✅ Sarcini de rutină cu cealaltă mână.

Dacă mâna ta dominantă este dreapta, atunci încearcă să te speli pe dinți cu stânga. Îți poți pieptăna părul cu o mână „incomodă”, să iei obiecte, să arunci sau chiar să brodezi. Astfel de acțiuni activează noi părți ale creierului, îi susțin performanța și vindecă.

✅ Mișcări complet diferite ale mâinii stângi și drepte.

Aceasta este partea cea mai grea. De exemplu, desenați cercuri în aer cu mâna stângă și dreptunghiuri cu mâna dreaptă. Sau, pe de o parte, arătați semnul „bine” (conectați degetul arătător cu degetul mare), iar pe de altă parte – „iepurașul” (degetele arătător și mijlociu sunt îndreptate, restul sunt pliate). Și schimbați aceste semne în același timp.

3. Corectia fronto-occipitala

Puteți numi această tehnică o ambulanță într-o situație stresantă. Ajută în doar câteva minute la reducerea anxietății și la calmare.

Ce ar trebui făcut? Pune o mână pe frunte, iar cealaltă pe ceafă ( protuberanțele occipitale sunt situate aproximativ pe linia ochilor pe spatele capului – sper că am explicat clar 😁). Și doar respira uniform, fără să-ți ții respirația. Ai voie să te gândești la situația stresantă. Treptat, vei observa cum iti vin in minte alte ganduri si deja e greu sa te concentrezi asupra evenimentului care te-a deranjat.

Circumscripția fronto-occipitală.  Prelucrarea mea de fotografii din surse deschise

Ascultă senzațiile de sub palme. Ei bine, dacă simți o ușoară pulsație sub ele. Aceasta înseamnă că fluxul de sânge către zonele dorite ale capului a crescut.

Se recomandă să țineți mâinile timp de 1-2 minute. Puteți să vă comprimați ușor capul.

De ce funcționează? Sistemul limbic, care este situat în centrul creierului, este responsabil pentru emoții. Și când punem palma la frunte, creștem fluxul de sânge către lobii frontali ai creierului, care sunt responsabili de mișcările voluntare și reglează comportamentele complexe. În partea din spate a creierului se află zona responsabilă de percepția vizuală.

Drept urmare, datorită palmelor atașate, slăbim fluxul de sânge către partea „emoțională” a creierului. Și ajutăm să conectăm prudența, o nouă privire asupra situației. Ne liniștim și găsim soluții.

4. Exerciții pentru întărirea mușchilor fesieri

De ce accent pe ei? Pentru că majoritatea dintre noi ducem un stil de viață sedentar. Și pe ce stăm? Dreapta. Și dacă mușchii locului nostru atrăgător sunt slăbiți sau chiar flăcăni, atunci despre ce fel de postură și coloana vertebrală sănătoasă putem vorbi.

Prin urmare, dacă nu există contraindicații, introducem genuflexiunile în obiceiul zilnic. În teorie, trebuie să faci genuflexiuni în fiecare zi. Respectând însă măsurile de siguranță: spatele este drept, picioarele sunt depărtate la lățimea umerilor, șoldurile sunt paralele cu podeaua, iar mișcarea corpului este ca așezarea pe un scaun. Greutatea corpului este pe tocuri. Genunchii nu trec dincolo de degetele de la picioare (dacă tragi o linie în jos). Ar trebui implicați și mușchii abdominali.

Genuflexiune  Tehnica corectă.  Prelucrarea mea de fotografii din surse deschise

Dacă genuflexiunile sunt contraindicate pentru dvs., atunci puteți efectua mici balansări cu picioarele ridicate dintr-o poziție în picioare, în patru picioare. Chiar și doar menținerea piciorului paralel cu podeaua înseamnă deja antrenarea mușchilor potriviți. La fel și puntea fesieri, leagănele pulsatoare și mai ales clasele cu o bandă elastică specială care sporește efectul.

5. Minge în mână

Acesta este numele convențional pentru tehnică. Ideal pentru relaxare, ameliorează tensiunea neuromusculară, armonizează procesele mentale, calmează.

Cum să performezi? Ne așezăm pe un scaun, în niciun caz nu ne încrucișăm picioarele. Acum conectăm în perechi vârfurile degetelor de pe mâini: degetul mic cu degetul mic, fără nume. Se pare că ți-ai înfășurat degetele în jurul unei mingi invizibile.

minge invizibilă.  Prelucrarea mea de fotografii din surse deschise

Fără a deschide degetele, punem mâinile în fața pieptului. Privim în jos. Limba este relaxată, dinții sunt nestrânși. Stăm în această poziție aproximativ un minut. Simțim că vine relaxarea.

6. Masaj urechi

Acesta este, în general, un remediu universal pentru vindecare, întinerire, activare și relaxare. În primul rând, masați pur și simplu lobii urechilor cu degetele mari și arătătoare. După ce simțiți că urechile s-au încălzit, trageți ușor lobul urechii înapoi. La sfârșit, vă puteți freca ușor urechile cu palmele.

7. Lansare energetică

Ne așezăm la masă. Punem mâinile pe ea. Bărbia este apăsată încet pe piept. Este important să simțiți cum mușchii spatelui sunt întinși și umerii sunt relaxați.

În timp ce inspirați, înclinați ușor capul pe spate ( atenție! Pot exista contraindicații! ). Reducem omoplații, deschizând pieptul. Pe măsură ce expirați, relaxați-vă spatele și coborâți bărbia înapoi la piept.

Un exemplu de exercițiu.  Prelucrarea mea de fotografii din surse deschise

Repetăm ​​de câteva ori. Pentru început sunt suficiente 2 repetări ( de exemplu, mi-a fost suficient, pentru că aparatul vestibular este slab și am simțit amețeli ). Treptat, puteți crește la 20 sau chiar mai mult. Când amețiți, opriți imediat.

Această tehnică ajută la relaxarea așa-numiților „mușchi de stres”. Cele care sunt de obicei în cea mai stresantă stare atunci când o persoană este îngrijorată. În plus, în această tehnică, aparatul vestibular este antrenat ( iar activitatea sa determină în mare măsură vârsta biologică ), sângele este îmbogățit cu oxigen și fluxul de lichid cefalorahidian în sistemul nervos central crește.

Dacă executați corect această tehnică, atunci se pare că se limpezește în cap, concentrarea atenției crește, iar oboseala scade.

O nuanță importantă: toate mișcările sunt fine și lente.

8. Căscatul energic

Poate, doar citind titlul, ai căscat deja? 😁 Totuși, nu este vorba despre căscăturile clasice, ci despre cele controlate.

Când suntem stresați, fălcile sunt de obicei puternic comprimate. Tensiunea în articulația maxilar-temporal este afișată nu numai într-o expresie facială precaută, ci afectează direct fluxul de impulsuri către creier. Deci, de exemplu, cu fălcile constant tensionate, concentrarea memoriei, atenției și chiar a calității vorbirii a unei persoane scade. La urma urmei, prin această zonă trec 5 nervi cranieni majori.

Articulația maxilotemporală este încercuită.  Prelucrarea mea de fotografii din surse deschise

Pentru a relaxa mușchii din zona articulației maxilar-temporale, utilizați mai întâi mișcări de masaj. Masați ușor, dar ferm, zona din fața deschiderii urechii. Acolo unde maxilarul superior se întâlnește cu cel inferior. Acum cască energic.

9. Masaj neobișnuit

Aceasta este poate o tehnică mai complexă decât cele anterioare. Pentru că fiecare mână își va efectua propriile mișcări. Dar rezultatul este mai pronunțat. Un astfel de exercițiu sincronizează activitatea celor două emisfere, îmbunătățește percepția informațiilor și activează alimentarea cu sânge a creierului.

Cu degetul unei mâini, masați punctul din centru sub buza inferioară. Cu degetele celeilalte maini, maseaza simultan zona coccisului. Schimbăm mâinile după aproximativ 15-20 de secunde.

10. Tehnica elefantului

Tehnica elefantului.  Prelucrarea mea a unei ilustrații din cartea lui Dennison „Gimnastica creierului”

Exercițiu amuzant și foarte interesant. Ne extinde capacitățile mentale și chiar ne permite să dezvăluim abilități ascunse. Preluat din „Brain Gymnastics” de Paul Dennison.

Urechea stângă este apăsată strâns pe umăr. Întindem mâna stângă în fața noastră, ca un trunchi. Și începem să desenăm semnul infinitului cu toată mâna (mai întâi în sens invers acelor de ceasornic). În același timp, nu rupem urechea de pe umăr. Urmărim vârfurile degetelor cu ochii. Schimbăm urechea și mâna.

11. Pas transversal

Stăm drept, privim înainte – trebuie să găsiți un punct la nivelul ochilor, astfel încât privirea să fie fixată asupra lui. Configurați respirația profundă. Ridicați piciorul stâng, îndoind-l puternic la genunchi în sus. Trageți cotul drept spre genunchiul stâng. Repetați același lucru cu celălalt picior și braț. O nuanță importantă: corpul se înclină în diagonală.

Pas transversal.  Prelucrarea mea de fotografii din surse deschise

Tapingul este, de asemenea, o tehnică de kineziologie. Dar pentru a aplica în mod competent teip-urile, este mai bine să obțineți cel puțin o consultație față în față cu un specialist sau să urmați chiar și un mic curs de formare pentru auto-taping.

***