Terapie cu exerciții fizice pentru cifoză.Aceasta este o curbură la coloana superioară. Cauze,tipuri,exerciții.

0
loading...

Terapie cu exerciții fizice pentru cifoză.Aceasta este o curbură în coloana superioară. 

Ce înseamnă cifoza? Aceasta este o curbură în coloana superioară. Boala este patologică, dar dezvoltarea ei pe fondul unei abateri fiziologice nu este, de asemenea, exclusă.

Terapie cu exerciții fizice pentru cifoză

În primul caz, dezvoltarea se observă în regiunea toracică. Deoarece rădăcinile nervoase sunt comprimate, apare durerea, organismul suferă, funcționalitatea acestuia este perturbată, apar slăbiciune la nivelul picioarelor și tulburări pelvine. Forma severă continuă cu complicații ale activității plămânilor și inimii. Boala se dezvoltă atât independent, cât și pe fondul altor boli, de exemplu, scolioza. Cel mai adesea, cifoza regiunii toracice se dezvoltă ca urmare a unei fracturi a vertebrelor.

Tipuri de cifoză

Există mai multe tipuri de cifoză: arcuită și unghiulară . Dacă pacientul este bolnav de tuberculoză, atunci apariția cifozei unghiulare nu este exclusă. Acest tip se caracterizează prin proeminență a pieptului, aspectul unei cocoașe. Dacă cifoza este arcuită, atunci toată coloana vertebrală toracală este deformată, se formează un defect în formă de C.

Cauze

  • Cifoza congenitală se formează în uter din cauza formării necorespunzătoare a vertebrelor.
  • Cauza cifozei funcționale este poziția incorectă a spatelui în poziție șezând, obiceiul de a se apleca la mers, subdezvoltarea mușchilor spatelui și ai pieptului.
  • Post-traumatic se formează din cauza fracturilor coloanei vertebrale în regiunea toracică.
  • Paraliticul apare cu pareza mușchilor spatelui, de exemplu, cu poliomielita sau paralizie cerebrală.
  • Cifoza juvenilă dorsală este o complicație gravă a bolii Sheirman-Mau, apariția acesteia se datorează modificărilor specifice ereditare ale țesutului osos al vertebrelor.
  • Cifoza degenerativă se observă cel mai adesea la femeile în vârstă care suferă de osteoporoză și osteocondroză.

Cum se determină prezența cifozei?

Pentru a determina dacă dumneavoastră și copilul dumneavoastră aveți o curbură a coloanei vertebrale, se poate face un test simplu:

  1. Stați cu spatele la perete, îndreptați-vă spatele fără prea multă tensiune și încercați să atingeți peretele cu călcâiele, fesele, omoplații și spatele capului.
  • Dacă atingi peretele cu călcâiele, fesele, omoplații și spatele capului, atunci aproape că ai coloana vertebrală curbată.
  • Dacă atingeți peretele cu călcâiele, fesele, omoplații și nu atingeți ceafa, atunci aveți hipercifoză (curbură).

2. Acum, pe cât posibil, cu tensiune, îndreptați-vă spatele.

  • Dacă atingeți peretele cu călcâiele, fesele, omoplații și spatele capului, atunci hipercifoza se datorează slăbiciunii mușchilor spatelui și obiceiului de a fi îndoit.
  • Dacă atingeți peretele cu călcâiele, fesele, omoplații și nu atingeți cu spatele capului sau atingeți cu spatele capului, dar fesele se desprind, atunci hipercifoza se datorează particularităților dezvoltării aparat os-ligamentar.
Terapie cu exerciții fizice pentru cifoză

Exerciții

1 . Ridicând mâinile întinse

Poziția de pornire a primului este culcat pe burtă. Întinde-ți brațele în lateral, îndreptându-le. Picioarele împreună, nu vă încordați gâtul, bărbia la câțiva centimetri de podea. Vă puteți sprijini bărbia pe covoraș. Din această poziție, ridicați brațele întinse, aducând omoplații împreună. Țineți această poziție pentru câteva secunde și reveniți la poziția inițială.

Terapie cu exerciții fizice pentru cifoză

2. Ridicarea corpului cu mâinile în spatele capului

Exercițiul se efectuează din poziție culcat. Aduceți mâinile în spatele capului, coatele se uită în direcții opuse. Apoi, ridicați corpul, încercând să rupeți pieptul de pe podea. Nu vă îndoiți excesiv în regiunea lombară, sarcina principală ar trebui să cadă pe partea de mijloc a spatelui. Țineți corpul în această poziție pentru câteva secunde, apoi reveniți la poziția inițială. Este important să vă asigurați că gâtul nu se suprasolicita în timpul execuției.

Terapie cu exerciții fizice pentru cifoză

3. Ridicați piciorul drept în sus

loading...

Următorul exercițiu se efectuează și din poziție culcat. Pune-ți mâinile lângă corp, capul se sprijină pe colecții. Întinde-ți picioarele. Asigurați-vă că șosetele sunt într-o poziție întinsă. Cu un picior, începeți să ridicați încet. Țineți partea de sus câteva secunde, apoi coborâți ușor piciorul. Simțiți o tensiune plăcută în partea inferioară a spatelui. Efectuați un set întreg pe un picior. În următorul set, repetați pe cealaltă parte, astfel încât mușchii ambelor părți să fie implicați în mod egal.

Terapie cu exerciții fizice pentru cifoză

4. Ridicarea picioarelor îndoite până la stomac

Acest exercițiu dintr-un set de exerciții pentru cifoză se efectuează în decubit dorsal. Întindeți-vă drept, puneți mâinile lângă corp „la cusături, cu palmele îndreptate spre podea. Țineți capul drept, nu întoarceți capul în timp ce faceți exerciții. Pune-ți picioarele îndoite pe podea. Apoi trage-ți încet picioarele până la piept, încordându-ți stomacul. Țineți această poziție pentru câteva secunde. Nu este necesar să apăsați picioarele pe piept.

5. Ridicarea corpului cu picioarele îndoite Exercițiul se execută culcat pe burtă. Îndoiți-vă brațele la cot și plasați-le de-a lungul corpului. Nu le pune pe cap. Ridicați-vă încet corpul la înălțimea care vă este cea mai confortabilă, ținând brațele îndoite la nivelul umerilor. Aduceți omoplații împreună. Asigurați-vă că șoldurile rămân pe podea și că gâtul nu este prea încordat. Țineți această poziție pentru câteva secunde și coborâți ușor pe podea.

Terapie cu exerciții fizice pentru cifoză

6. Înotător

Stai pe burtă. Poziția de pornire implică brațele întinse înainte cu palmele în jos și picioarele întinse. Efectuați ridicarea simultană a brațului drept și a piciorului stâng în sus. Țineți apăsat timp de câteva secunde și apoi coborâți-vă înapoi în poziția de pornire. Apoi ridicați cealaltă pereche de membre în direcția opusă.

7. Fluture

Grupul de exerciții pentru cifoză include exercițiul Fluture. Dintr-o poziție culcat, ridică-ți trunchiul de pe podea, ținând abdomenul inferior pe podea. Întinde-ți brațele înainte, îndreptându-le. Din această poziție, aduceți mâinile împreună, apropiindu-vă mâinile una de cealaltă la spate. În timpul exercițiului, nu coborâți corpul, mențineți brațele în poziție dreaptă. Nu-ți încorda gâtul. Efectuați exercițiul încet, zăbovind în fiecare poziție timp de câteva secunde.

Terapie cu exerciții fizice pentru cifoză

Reguli generale pentru efectuarea terapiei cu exerciții fizice

Exercițiile terapeutice pentru curbura cifotică a coloanei vertebrale trebuie efectuate urmând anumite instrucțiuni:

  • Terapia cu exerciții pentru cifoză constă în alternarea exercițiilor dinamice și statice.
  • În timpul orelor, este interzisă depășirea sarcinii recomandate. Greutate maxima: barbati – 5 kg, femei – 3 kg.
  • Creșterea numărului de abordări și a forței mișcărilor se produce treptat, de la prima lecție la următoarea.
  • Timp pentru antrenament – 40 de minute. Odată cu creșterea intervalului, mușchii suprasolicită, cu o scădere nu se realizează efectul necesar întăririi cadrului muscular al spatelui.
  • Numărul optim de abordări pentru fiecare exercițiu este de 2-3 x 15-25 de ori. Între ele este de dorit să se facă pauze.
  • Toate exercițiile trebuie făcute cu o postură uniformă, verificând periodic cu reflectarea în oglindă.
  • Înainte de antrenament, trebuie să încălziți mușchii. În loc de o încălzire, o baie fierbinte funcționează bine.
  • Etapa finală este antrenamentul pentru menținerea posturii corecte la mers. Se desfășoară pe sol afanat sau pietriș cu depășirea obstacolelor mici și mari.
loading...