Un somn bun si odihnitor inseamna si dimineti mai frumoase. Dacă adormi greu, urmează câțiva pași pentru un somn linistit!

0
13527

Un somn bun si odihnitor inseamna si dimineti mai frumoase. Dacă adormi greu, urmează câțiva pași pentru un somn linistit!

Daca ne amintim de sfaturile bunicii, ne aducem aminte de invitatia de a bea o cana de lapte cald cu miere inainte de culcare sau de a bea un ceai cald de sunatoare sau valeriana. Am crezut atunci ca sunt doar mici tabieturi fara nicio importanta, insa astazi vedem ca sunt foarte adevarate.

O bautura calda are un efect de linistire, ceea ce pune corpul in stare de relaxare si invita la somn. Iar daca este o cana de ceai de valeriana, atunci sansele de a adormi sunt mai mari!

Valeriana invita la somn

Ce face valeriana un asemenea remediu bun pentru problemele somnului?

Radacina de valeriana este folosita din cele mai vechi timpuri pentru a induce calmul si a imbunatati somnul.  Aceasta contine un numar de compusi care ajuta la instalarea si mentinerea unui somn bun si la reducerea anxietatii. Printre compusi se numara acidul valerianic, acidul isovaleric si o gama larga de antioxidanti.

De foarte multe ori suntem stresați de lună cruri mărunte, iar corpul sime asta. Cum îți pregătești atunci corpul pentru somn și cum îl ajuți să se relaxeze?

O variantă este să faci un duș cald sau, dacă preferi, fierbimte. Apa fierbinte va ridica temperatura corpului și, în consecință, după ce ieși din duș corpul va trece printr-un proces în care temperatura sa trebuie să scadă. Acest proces creează un sentiment de somnolență.

Când stai întins în pat, concentrează-te asupra tuturor părților coprului și gândește-te că tot corpul tău se relaxează.

GÂNDEȘTE-TE LA LUCRURI POZITIVE

De ce adormim cu greu? Pentru mulți oameni, unul dintre motivele pentru care somnul întârzie să apară este reprezentat de grijile și stresul adunat peste zi. Trebuie să muți gândurile negative pentru perioada zilei, atunci când chiar poți face ceva vizavi de ele. Înainte de a adormi, seara, soncentrează-te doar pe lucrurile pozitive.

Cum faci asta? O varianta ar fi ca, înainte de a merge în pat, să îți rezervi 15 minute în care să scrii într-un caiet ce te macină. În acest fel îți eliberezi mintea de griji și – posibil – găsești și soluții pentru grijile tale. Somnul nu este o perioadă pentru rezolvarea problemelor, ci pentru relaxare.

. ASCULĂ MUZICĂ RELAXANTĂ SAU SUNETE LINIȘTITOARE

Pentru unii oameni e liniștitor să asculte muzică relaxantă sau sunete care imită sunetele din natură – ploaie, valurile mării, păsări care ciripesc etc. Încearcă și această variantă și vezi care te ajută să adormi. STINGE LUMINILE

Absența luminii este un semnal pentru corp că a venim vremea pentru odihnă. Întunericul complet stimulează producția hormonului somnului, melatonina.

Melatonina te face să fii mai puțin alert și produce senzația de somn. De asemenea, lumina roșiatică simulează lumina apusului, iar acest lucru este un semnal pentru corp că a venit momentul pentru somn.

La popul opus, lumina albastră precum cea emanată de televizor, tabletă sau smartphone te va trezi, pentru că simulează lumina zilei, de aceea e recomandat să eviți lumina albastră.

IERBURI ȘI REMEDII NATURALE

Există mâncăruri și băuturi care te fac mai somnoros. Laptele cald, bananele, strugurii, cireșele, migdalele, nucile și ceaiul de mușețel au un efect calmant. Dacă nu ești alergic la unul dintre aceste alimente, încearcă să consumi seara aceste remedii naturale pentru a adormi mai repede.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here