Zaharul din sfecla: beneficii si cum sa il faci acasa

0
1842

Zaharul din sfecla este nutritiv si iti va face mancarea mai sanatoasa.

În ultimul timp oamenii devin din ce în ce mai conștienți de obiceiurile lor alimentare – slavă Domnului!

Zahărul, de exemplu, este unul dintre aceste alimente îngrijorătoare, la urma urmei, este direct legat de creșterea diabetului, a colesterolului ridicat și a obezității.

Cu toate acestea, eșecul consumului complet este un obicei aproape imposibil de realizat – nu pe termen scurt.

Cu toate acestea, puteți apela la alternative mai îndulcitoare naturale.  

Zahărul din sfeclă, de exemplu, este o opțiune mai hrănitoare, consumată pe scară largă în Statele Unite și Europa și se adaptează în Brazilia.

Deși acest zahăr este puțin cunoscut aici, este o opțiune excelentă pentru a înlocui cristalul și / sau rafinat.

Alegând zahărul din sfeclă, vă veți face dieta mai sănătoasă.

Vedeți mai jos beneficiile pentru sănătate și cum să le faceți acasă.

Beneficiile zahărului din sfeclă

Beneficiile zahărului din sfeclă sunt practic aceleași cu rădăcina în sine, deoarece se obține prin siropul său.

În timpul procesului de preparare, se pierd puțini nutrienți și se mențin calitățile nutriționale.

Scade tensiunea arterială

Sfecla este bogată în nitrați după ce este absorbită de către organism este transformată în oxid nitric. 

Oxidul nitric ajută la dilatarea și relaxarea vaselor de sânge, reducând și controlând nivelul tensiunii arteriale.

Îmbunătățește sănătatea cardiovasculară

Datorită betainei, sfecla roșie contribuie la reducerea nivelului de homocisteină din organism. 

Când această substanță este la niveluri ridicate, aceasta poate provoca probleme cardiovasculare.

Ca urmare, poate duce la infarct, accident vascular cerebral și ateroscleroză.

În plus, fibrele prezente în sfeclă roșie ajută la reducerea nivelului de colesterol și trigliceride.

Ca beneficiu, crește colesterolul bun (HDL) și scade excesul de colesterol rău (LDL).

În acest fel, menține sănătatea inimii și previne dezvoltarea bolilor de inimă.

Detoxifică ficatul

Sfecla conține pectină un tip de fibre solubile , care ajută la eliminarea toxinelor din ficat.

De asemenea, are betaină, care ajută la menținerea sănătății ficatului.

În plus, sfecla conține substanțe nutritive care ajută la tratarea și prevenirea problemelor hepatice, cum ar fi ficatul gras.

Previne anemia

Sfecla roșie este o sursă bună de fier, un mineral care ajută la prevenirea și tratarea anemiei.

În plus, conține o cantitate mare de vitamina C, care crește absorbția fierului în organism.

Ajută la slăbit

Datorită conținutului ridicat de fibre și alți nutrienți, sfecla roșie ajută la pierderea în greutate sănătoasă.

De asemenea, are magneziu și potasiu, două minerale care ajută la detoxifierea organismului.

Cu aceasta, elimină excesul de lichid, prevenind retenția de lichide și umflarea.

Crește nivelurile de energie

Deoarece conține un conținut ridicat de carbohidrați, sfecla furnizează energie organismului.

Cu aceasta, vă puteți menține corpul în funcțiune atunci când efectuați exerciții fizice și alte activități de rutină.

Îmbunătățește sănătatea creierului

Nitrații de sfeclă roșie ajută la creșterea oxigenării în creier, îmbunătățind funcția creierului. 

Combate inflamația

Sfecla roșie este bogată în proprietăți antiinflamatorii care ajută la menținerea corpului sănătos și lipsit de boli.

De asemenea, datorită betainei, protejează împotriva stresului.

Reduce defectele congenitale

Sfecla roșie conține folat, o vitamină esențială pentru buna dezvoltare a fătului.

Ajută la dezvoltarea creierului, precum și a coloanei vertebrale a bebelușului.

Prin urmare, consumul de sfeclă roșie ajută la evitarea problemelor congenitale, deoarece compensează deficitul de folat.

Cum să faceți zahătul din sfeclă

Mod de pregătire:

Spălați foarte bine sfecla, tăiați și aruncați capetele și tăiați-le în cuburi mici.

Apoi puneți bucățile într-o tigaie, acoperiți cu apă și aduceți la fierbere.

În timpul fierberii, rețineți că sucul de sfeclă este extras de apă. 

După aceea, scoateți bucățile de sfeclă roșie și lăsați doar lichidul în tigaie.

Se fierbe din nou până se reduce cu cel puțin o treime din volumul inițial de lichid.

După reducere, veți observa câteva cristale de zahăr în tigaie.

Opriți focul și strecurați-le pentru a extrage cristalele, dar nu aruncați sucul.

Puteți fierbe din nou restul lichidului pentru a obține mai multe cristale de zahăr.

Apoi puteți apăsa aceste cristale pentru a le pulveriza.

În general, din 4,5 kg de sfeclă de zahăr se extrage aproximativ 1 kg de zahăr.

Îl puteți folosi în viața de zi cu zi pentru a îndulci sucurile, ceaiurile, cafeaua, în rețetele de prăjituri, siropuri și așa mai departe.

Cu toate acestea, deși este un zahăr mai natural, ar trebui să moderați consumul, deoarece tot ceea ce este prea mult este rău.

Amintiți-vă că o dietă echilibrată este baza pentru o viață sănătoasă.

loading...